کد خبر: 1162399
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۶
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تبریز مرکز فرهنگ، هنر و تمدن در قلب کشور در دوران مختلف بوده و اکنون نیز تبریز به واسطه چهره‌های اهل فرهنگ و هنری، چون نماینده، ولی فقیه در آذربایجان شرقی موقعیتی استثنایی و خاص دارد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، محمدمهدی اسماعیلی عصر امروز پنجشنبه در مراسم دیدار رییس جمهور با اهالی فرهنگ و هنر آذربایجان شرقی در مقبرة الشعرا اظهار داشت: تبریز مرکز فرهنگ، هنر و تمدن در قلب کشور است و البته منظور از تبریز محدود به جغرافیای فعلی نیست و این دیار منشا تحولات در عرصه ایران فرهنگی در برهه‌ها و دوران مختلف بوده است.

وی افزود: در یک صده گذشته سرداران هنری تبریز پا به پای سرداران نظامی آن در قیام مشروطه، انقلاب امام خمینی و ۴۵ سال انقلاب اسلامی حماسه آفرینی کرده اند و اکنون نیز تبریز به واسطه چهره‌های اهل فرهنگ و هنری، چون نماینده، ولی فقیه در آذربایجان شرقی موقعیتی استثنایی و خاص دارد.

۵۲ پروژه فرهنگی در اختیار جبهه فرهنگی آذربایجان شرقی قرار گرفته است

وزیر فرهنگ و ارشاد با بیان اینکه در دولت نگاه ویژه‌ای به عدالت فرهنگی داریم، خاطر نشان کرد: در یک سال بیش از ۵۲ پروژه فرهنگی در اختیار جبهه فرهنگی آذربایجان شرقی قرار گرفته و ۷ هزار عضو صندوق هنر از این استان هستند که در بین آن‌ها ۱۰۰ هنرمند با درجه یک هنری حضور دارند.

بنیاد فرهنگ، ادب و هنر آذربایجان

وی اظهار داشت: بنیاد مهم فرهنگ، ادب و هنر آذربایجان را در تبریز داریم که مدیران کل چهار استان آذری زبان با همراهی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آن را مدیریت کرده و به دنبال گسترش فرهنگ هنری و ادبی آذربایجان هستیم و با برنامه ریزی‌های دولت اتفاقات مهمی در عرصه فرهنگ در حال شکل گیری است.

اسماعیلی تأکید کرد: آماده حمایت گسترده از طرح‌های مختلف فرهنگی و هنری هستیم و این مهم را با افزایش چند برابری اعتبارات در ادارات کل استان‌ها پیگیری می‌کنیم تا آذربایجان با بازگشت به دوران درخشان پیشین خود و حتی درخشان‌تر از گذشته در مسیر تحقق تمدن نوین اسلامی نقش آفرینی مهمی داشته باشد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار