کد خبر: 1162386
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۶
وزیر خارجه عراق گفت که دولت عراق درصدد مبارزه با انواع تروریسم و تقویت ثبات در مناطق آزاد شده از لوث داعش و بازگرداندن آوارگان است.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از مهر، فواد حسین وزیر خارجه عراق گفت که دولت عراق درصدد مبارزه با انواع تروریسم و تقویت ثبات در مناطق آزاد شده از لوث داعش و بازگرداندن آوارگان است.

وزیر خارجه عراق افزود که نیرو‌های امنیتی این کشور به عملیات پیش دستانه و اطلاعاتی برای تعقیب بقایای داعش و هسته‌های خفته آن ادامه می‌دهند و این تلاش‌ها به کاهش قابل توجه سطح حملات طی نیمه نخست سال جاری انجامیده است.

فواد حسین تصریح کرد که دولت عراق در جهت پایان پرونده آوارگان داخلی تلاش می‌کند و توانسته ۱۴۸ اردوگاه آوارگان را برچیند و دو اردوگاه در استان‌های نینوا و الانبار و ۲۶ اردوگاه در اقلیم کردستان عراق باقی بماند.

وی بر لزوم ایجاد راه حل حقیقی درباره اردوگاه الهول تاکید کرد و افزود: دولت عراق حدود هزار و ۴۰۰ خانواده یعنی بیش از ۵ هزار نفر را به مرکز بازپروری جدعه بازگردانده و ۶۸۰ خانواده در مناطق اصلی خود پس از بازپروری به آغوش جامعه بازگشته اند.

رئیس دستگاه دیپلماسی عراق گفت که دولت اقدام به بازگرداندن حدود ۳ هزار تروریست عراقی بازداشت شده در سوریه کرده است و اکثر آن‌ها محاکمه شده اند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار