کد خبر: 1161661
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۰
وزیر خارجه پاکستان که به بغداد سفر کرده است با نخست وزیر و رئیس جمهور عراق دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از دفتر اطلاع رسانی نخست وزیر عراق، بلاول بوتو زرداری، وزیر خارجه پاکستان امروز با محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق دیدار کرد.

براساس این گزارش، دو طرف روابط دوجانبه و تقویت همکاری مشترک در زمینه‌های اقتصادی، نظامی و اطلاعاتی را بررسی کردند. زرداری و السودانی بر سر ازسرگیری فعالیت کمیته وزارتی مشترک بین عراق و پاکستان توافق کردند.

در این دیدار پروژه استراتژیک جاده توسعه و راه‌های همکاری بین بغداد و اسلام آباد و سرمایه گذاری در فرصت‌های اعلام شده در این پروژه در راستای تقویت منافع دو کشور تلاش‌های توسعه در منطقه بررسی شد.

موضوع زائران عتبات مقدسه و مراقد دینی در عراق، تسهیلات دولت به زائران از همه کشور‌های جهان از جمله پاکستان و پرونده کارگران پاکستانی در عراق از دیگر محور‌های گفتگوی طرفین بود.

همچنین وی با عبداللطیف رشید رئیس جمهور عراق هم دیدار و گفتگو کرد. در این دیدار روابط و همکاری بین دو کشور بررسی شد و رئیس جمهور عراق بر تمایل عراق برای تحکیم روابط با پاکستان و لزوم استفاده از تجارب در زمینه مبارزه با افراط گرایی و تروریسم تاکید کرد.

رئیس جمهور عراق به نقش عراق در مبارزه با داعش اشاره و بر وحدت عراقی‌ها و شجاعت نیرو‌های امنیتی که در از بین بردن این گروه نقش داشت، تاکید کرد.

فواد حسین وزیر خارجه عراق در کنفرانس مطبوعاتی با بلاول بوتو زرداری، همتای پاکستانی خود گفت: با پاکستان درخصوص همکاری در حوزه نظامی رایزنی کردیم. بر تداوم همکاری امنیتی با پاکستان تاکید کردیم و رایزنی‌های سیاسی با پاکستان را آغاز خواهیم کرد. با پاکستان یک یادداشت تفاهم درخصوص معافیت روادید ورود برای گذرنامه‌های دیپلماتیک امضا کردیم.

وی افزود: روابط قوی با پاکستان در آینده امید داریم. تصمیم به تشکیل یک کمیته برای حل مشکل بدهی‌های پاکستان به عراق گرفته شد.

از طرفی دیگر وزیر خارجه پاکستان در این کنفرانس گفت که هدف از سفرش به عراق، تقویت روابط دوجانبه است.

وی افزود که عراق و پاکستان در حمایت از صلح در منطقه نقش داشتند.

زرداری همچنین نسبت به افتتاح یک مرکز برای زائران پاکستانی در کربلای مقدسه ابراز امیدواری و اعلام کرد: عراق دوست حقیقی ما است و من خودم را فرزند عراق می‌دانم.

لازم به ذکر است که وزیر خارجه پاکستان صبح امروز در سفری رسمی وارد بغداد شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار