کد خبر: 1161620
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۸
مفتی اعظم یمن گفت: مواضع ضد استکباری امام خمینی (ره) و مقابله با دشمنان امروز با مقاومت و فداکاری امت اسلام نتیجه داده و موجب پایداری سربلندی و عزت جهان اسلام شده است.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از ایرنا، علامه «شمس الدین شرف الدین» در مراسم سی و چهارمین سالگرد رحلت بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) که در سفارت جمهوری اسلامی ایران در صنعا برگزار شد، ضمن تسلیت این روز افزود: ایشان نقش مهمی در همبستگی امت اسلام برای مقابله با دشمنانی داشتند که درصدد تضعیف و از بین بردن اسلام بودند.

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) امت اسلامی را پس از آنکه به دلیل اختلافات بین آن‌ها دچار فرصت سوزی شده بود، به جایگاه اصلی خود بازگرداند، گفت: ایشان در بدترین شرایط زمان خود توانست وجدان مردم را به حرکت درآورد و با متحد کردن مسلمانان، امت اسلام را به جایگاه خود بازگرداند.

علامه شرف الدین با اشاره به تلاش آمریکا و صهیونیست‌ها برای از بین بردن مواضع ضداستکباری امام خمینی (ره)، خواستار بازخوانی افکار و رهنمود‌های امام راحل در مورد مقابله با استکبار آمریکا و صهیونیست‌ها شد.

همچنین «ضیف الله رسام» نائب رئیس شورای همبستگی عشایر یمن بزرگداشت سالروز رحلت امام خمینی (ره) را فرصتی برای یادآوری مواضع و نقش ایشان در بیداری وجدان ملت‌ها برای مقابله با استکبار و استبداد دانست و از قبایل عرب خواست تا رژیم‌های دست نشانده و خائن وابسته به استکبار جهانی که روابط با دشمن صهیونیستی را عادی سازی کرده اند، سرنگون کنند.

«عدنان الجنید» رئیس مجمع عرفان اسلامی یمن نیز به فضایل امام خمینی (ره) و شخصیت استثنایی و جهان شمول ایشان اشاره کرد.

وی امام خمینی را حکمرانی عادل، زیرک، سیاستمداری کارکشته، روشنفکری آگاه، خودساخته، حامی حق، صاحب عقل و مردی زاهد توصیف کرد.

الجنید با اشاره به گوشه‌ای از سیره زندگی امام خمینی (ره) و اخلاق و رهبری نهضت و انقلاب اسلامی و صفات، فضایل و خودباوری ایشان گفت: یکی از اخلاق بزرگ امام خمینی (ره) تکریم هر شخصی و گروهی بود که به یاری مظلوم و مستضعف می‌شتافت.

سخنرانی درباره زندگی امام خمینی (ره)، برنامه روزانه و سخنرانی‌های مختلف ایشان، انقلاب اسلامی و ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی و همچنین قرائت قصیده‌ای از «هادی الرزامی» شاعر یمنی و سرودی از گروه جنبش انصارالله در وصف امام خمینی (ره) از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار