کد خبر: 1161228
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۶
با کم شدن نگرانی‌های بازار نفت از نرخ بهره آمریکا و سقف بدهی‌های این کشور، قیمت نفت در معاملات امروز افزایش یافت.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، با توجه به احتمال توقف افزایش نرخ بهره و خنثی شدن نگرانی در مورد تصویب افزایش سقف بدهی آمریکا در کنگره این کشور قیمت نفت در معاملات امروز افزایش یافت، اما گزارشی در مورد افزایش ذخایر بزرگ‌ترین مصرف‌کننده نفت جهان یعنی آمریکا مانع بالا رفتن بیشتر قیمت‌ها شد.

مقامات بانک مرکزی آمریکا روز چهارشنبه از احتمال توقف افزایش نرخ بهره بانکی در این کشور در ماه جاری میلادی خبر دادند و مجلس نمایندگان این کشور نیز لایحه‌ای تصویب کرد که سقف بدهی دولت را به حالت تعلیق در می‌آورد و جلئی فاجعه نکول بدهی دولت این کشور را می‌گیرد.

هر بشکه نفت برنت با ۱۰ سنت افزایش ۷۲.۷۰ دلار فروخته شد و هر بشکه نف خام آمریکا با ۲۱ سنت افزایش ۶۸.۳۰ دلار به ازای هر بشکه معامله شد.

تینا تنگ، تحلیلگر بازار‌های سی‌ام‌سی گفت: «ممکن است بازار‌های نفتی در دو روز معاملاتی اخیر بیش از حد فروش داشته باشند... احساس بازار در مورد سقف بدهی بهبود یافته و سیگنال توقف افزایش نرخ بهره پیدا کرده است.»

نشانه‌های متناقض از تقاضا از سوی چین، بزرگ‌ترین واردکننده نفت خام جهان نیز بر بازار تاثیر گذاشته است و آمار‌های صنعتی یک افزایش در ذخایر نفت خام آمریکا نشان دادند.

آمار‌های امرکین پترولیوم در روز چهارشنبه نشان داد که ذخایر نفت خام آمریکا در هفته گذشته ۵.۲ میلیون بشکه افزایش یافته است. آمار‌های رسمی امروز بعدازظهر منتشر خواهد شد.

بازار همچنین بر نشست ۴ ژوئن اوپک پلاس که در مورد سیاست نفتی این گروه بحث خواهند کرد، متمرکز است.

چهار منبع آگاه به رویترز گفته‌اند، اوپک پلاس بعید است که کاهش عرضه را در نشست وزرای خود در روز یکشنبه بیشتر کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
خبرهای مرتبط
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار