کد خبر: 1161043
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۶
مدیرعامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع گفت: ساخت هواپیمای ترابری سیمرغ در دستورکار است که پیشرفت ۳۰ الی ۳۵ درصدی داشته است.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، امیر افشین خواجه‌فرد مدیرعامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع، گفت: پرواز بال‌گشایی هواپیمای سیمرغ بعد از خارج شدن هواپیما از کارخانه در سال پیش و انجام تست‌های استاندارد زمینی انجام شد.

وی با بیان اینکه این پرواز موفقیت‌آمیز بود، افزود: پس از انجام پرواز هواپیمای سیمرغ اطلاعات توسط گروه پروازی و تیم فنی رصد پرواز بازخوانی شد که به حمدالله تأییدکننده موفقیت این پرواز بود.

مدیرعامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع با اشاره به مدت ۲۰ دقیقه‌ای پرواز بال‌گشایی اظهار کرد: این پرواز شامل استاندار‌هایی همانند نبستن ارابه فرود هواپیما و سرعت و ارتفاع مشخص است که با موفقیت پشت سر گذاشته شد. در جمهوری اسلامی ایران برنامه ساخت هواپیمای مسافربری و به موازات آن ساخت هواپیمای ترابری سیمرغ در دستورکار است.

وی ادامه داد: در این طرح به دنبال یک هواپیمای ترابری سبک بودیم که حدود ۸ سال مراحل طراحی، تولید و انجام تست‌های آن به طول انجامید و بعد از تست بال‌گشایی باید با همکاری سازمان سازمان هواپیمایی کشوری به دنبال گرفتن صلاحیت پروازی این هواپیما باشیم.

امیر خواجه‌فرد با بیان اینکه براساس مطالعات راهبردی، جمهوری اسلامی ایران به ۱۰۰ الی ۱۵۰ عدد هواپیمای ترابری نیاز دارد، عنوان کرد: ساخت دومین فروند از این هواپیما در دستورکار است که پیشرفت ۳۰ الی ۳۵ درصدی داشته است.

مدیرعامل سازمان صنایع هوایی درباره کاربری این هواپیما، گفت: این هواپیما می‌تواند ۵۲ سرباز یا ۳۲ چتر باز را حمل کند و یا با ۲۴ تخت به عنوان آمبولانس هوایی استفاده شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار