کد خبر: 1160778
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۹
قالیباف در دیدارِ «بردی محمداُف»:
رئیس مجلس با بیان اینکه موضوع ترانزیت کالا و انرژی میان دو کشور ایران و ترکمنستان با توجه به شرایطی که در منطقه و جهان حاکم شده، یک فرصت محسوب می‌شود گفت: بی‌شک برای توسعه روابط نیازمند تقویت روابط میان پارلمان‌ها هستیم.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، «قربانقلی بردی محمداُف» رئیس مجلس خلق مصلحتی ترکمنستان عصر امروز (سه‌شنبه، ۹ خرداد ماه) با حضور در مجلس شورای اسلامی با محمدباقر قالیباف دیدار و گفتگو کرد.

قالیباف در ابتدای این دیدار ضمن خوشآمدگویی به رئیس مجلس خلق مصلحتی ترکمنستان برای حضور در ایران، گفت: سابقه فرهنگی و دینی میان دو کشور، نقاط مشترک و مرز‌های طولانی و مطمئن از جمله دلایلی است که باعث تأکید ما بر تحکیم و تقویت روابط میان دو کشور می‌شود که در این بین، این سفر‌ها می‌تواند مسیر را برای توسعه روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی هموار کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بی‌شک باید این باور در هر دو کشور برای عمق‌بخشی به روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی در شرایط کنونی جهان وجود داشته باشد، گفت: برای تحقق باور‌های خود نباید زمان را از دست بدهیم.

قالیباف در ادامه با بیان اینکه موضوع ترانزیت کالا و انرژی میان دو کشور و کل کشور‌های منطقه با توجه به شرایطی که در منطقه و جهان حاکم شده، بسیار حائز اهمیت بوده و یک فرصت محسوب می‌شود، اظهار کرد: بی‌شک برای توسعه روابط نیازمند تقویت روابط میان پارلمان‌ها، دولت‌ها و ملت دو کشور هستیم.

رئیس مجلس خلق مصلحتی ترکمنستان: نیازمند تعریف نوع جدیدی از روابط هستیم

«قربانقلی بردی محمداُف» نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از حضور در ایران، گفت: حُسن همجواری باعث می‌شود دو کشور برای تقویت روابط خود انگیزه داشته باشند که سفر امروز نیز حاکی از اراده ترکمنستان برای توسعه و تقویت همکاری‌ها است.

رئیس مجلس خلق مصلحتی ترکمنستان در ادامه با اشاره به تأکید این کشور بر تقویت دیپلماسی پارلمانی، عنوان کرد: ما در شورای بین‌المجالس در آسیای مرکزی شرکت داریم و با ایران در این زمینه همکاری داشته‌ایم که البته نیازمند توسعه است.

وی در ادامه با بیان اینکه معتقدیم برای توسعه روابط بین پارلمانی نیازمند تعریف نوع جدیدی از روابط هستیم، گفت: اهمیت این موضوع از آنجا است که ایران کشور مهمی در منطقه است از این رو باید نسبت به تقویت گروه‌های دوستی پارلمانی اقدام کنیم.

«بردی محمداُف» همچنین با بیان اینکه امروز اقتصاد جهانی دچار رکود شده است، اظهار کرد: با استفاده از گذرگاه‌ها و مسیر‌های ریلی و جاده‌ای می‌توان توسعه روابط تجاری میان دو کشور را رقم زد و آن را به عنوان یک اولویت قلمداد کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار