کد خبر: 1160723
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۷
حجت‌الاسلام و المسلمین رستمی:
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: امام خمینی (ره) در اواخر عمر شریفشان سخنانی دارند که در جلد ۲۱ صحیفه امام آمده است، ایشان می‌فرمایند: مسئولین ما بدانند انقلابی که از ایران آغاز شده به ایران خاتمه پیدا نخواهد کرد و این باید آغاز انقلاب اسلامی همه مسلمانان جهان برای تحقق و پرچمداری حضرت، ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف باشد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، حجت الاسلام و المسلمین مصطفی رستمی در اولین نشست هم‌اندیشی اندیشکده‌های دانشگاه‌های سراسر کشور گفت: عزیزان حاضر در این نشست به اهمیت کار اندیشکده‌ای و رسالت و مأموریت اندیشکده‌ها واقف هستند. این شأن از شئون دانشگاه و نقش آفرینی در آینده موجب جهش‌ها و سرعت گرفتن بیش از پیش جامعه خواهد شد.

وی در ادامه افزود: در نگاه تمدنی رهبران انقلاب ما افقی، برای حرکت انقلاب متصورندکه انقلاب اسلامی ایران باید به نقطه سردمداری حرکت تمدنی در دنیا برسد. این افقی است که ملت و جامعۀ ما شایسته رسیدن به آن هستند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: امام خمینی (ره) در اواخر عمر شریفشان سخنانی دارند که در جلد ۲۱ صحیفه امام آمده است، ایشان می‌فرمایند: مسئولین ما بدانند انقلابی که از ایران آغاز شده به ایران خاتمه پیدا نخواهد کرد و این باید آغاز انقلاب اسلامی همه مسلمانان جهان برای تحقق و پرچمداری حضرت، ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف باشد.

وی در ادامه عنوان کرد: از سویی دیگر رهبر معظم انقلاب نیز در سخنان خود بار‌ها به این مسئله تاکید کرده‌اند و این نگاه تمدنی در کلام امامین انقلاب قابل رصد و دستیابی است. در بیانات اخیر رهبر انقلاب جزئیاتی در این رابطه به‌صورت واضح آمده است و ایشان به مسئله «پیچ تاریخی» اشاره کرده‌اند و امسال هم در دیدار مسئولین نظام، فرمودند که در نظام بین‌الملل، گردش قدرت در حال وقوع است و اتفاقات بزرگی در راه است که حاصل تحولات پیش رو، در نهایت علیه نظام حاکم بر دنیا و به نفع جریان مقاومت است؛ لذا شکل‌گیری وضعیت آینده متاثر از این تحولات، ماهیت و هویت آیندۀ جهان را تعیین خواهد کرد.

حجت الاسلام و المسلمین رستمی تأکید کرد: در این چرخش و گردش قدرت در تمام بخش‌ها از مسائل کلان داخلی گرفته تا بین‌المللی؛ تشخیص بهنگام و عالمانه و اقدام سریع و شجاعانه جزو مهم‌ترین مؤلفه‌های یک مجموعۀ موفق است.

وی در ادامه افزود: دانشگاه و محیط اندیشکده‌ای و علمی، تنها جایی است که می‌تواند کار‌های مربوط به این حرکت تمدنی را پیش ببرد. دانشگاه حائز تمام مؤلفه‌های این امر است؛ البته دانشگاه رسالت‌هایی دارد که شامل تقویت دانشجو، حل مسائل جامعه و حرکت در مرز‌های دانش است که هر سه، ناظر به آینده و کار تمدنی فاخر است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: بدون تردید محصولات تولیدی دانشگاه‌های ما بیش از سایر بخش‌ها مورد استقبال قرار می‌گیرد و علیرغم محدودیت امکانات، نیاز و ظرفیت بالایی وجود دارد که می‌تواند موجد اتفاقات بزرگی با سرمایه و نقش آفرینی دانشگاه باشد.

وی در ادامه تصریح کرد: شما دانشمندان و اساتید کسانی هستید که می‌توانید تحول‌آفرین باشید و حکمرانی آموزش عالی را به صورت عالمانه پیش ببرید. این امر در دیدار رمضانی رهبر انقلاب با دانشجویان تأکید شده است که ما به یک نقشۀ جامع علمی نیاز داریم، این تعبیر قابل تأملی است، زیرا باید نگاه‌ها در این بخش، واقعی بوده و افق‌ها در آن به درستی طراحی شود.

حجت الاسلام و المسلمین مصطفی رستمی گفت: دانشگاه‌ها می‌توانند با هم‌افزایی تخصصی، مسائل را احصا و دریافت و تحلیل کرده و برای چالش‌ها راه حل دهند. ما در حوزه‌های مختلف با تعدد مسائل گوناگون مواجه هستیم و شما افراد تحول‌آفرین و تغییردهنده وضعیت باید به دنبال این امر باشید و با حس مسئولیت به این امر توجه کافی داشته باشید. تصور اینکه یکسری افراد در بیرون دانشگاه، متخصص‌تر و نسبت به مسائل آگاه‌تر از شما هستند خیالی واهی و باطل است.

وی در ادامه عنوان کرد: رؤسای دانشگاه‌ها و مسئولین دفاتر وظیفه دارند که از این امر پشتیبانی کرده و به آن هویت بخشند. اقدامات باید به تقویت درونی در حرکت دوستان بینجامد و ظرفیت دانشگاه را در بیرون اشاعه دهد. از سوی دیگر انتظار ما از رؤسای اندیشکده‌ها پیگیری مجدانه برای فعالسازی این مراکز است. در این مسیر، تهیه نقشه راه و الویت‌بندی مسائل باید در اولویت قرار گیرد و از توانمندی سایر مجموعه‌های تقنینی در این زمینه استفاده شود.

وی در پایان گفت: مسئولان ما در مرکز، باید سکویی را برای جمع‌آوری نتایج و گزارش‌های اندیشکده‌ها، پیش بینی و درگاه مناسبی برای ثبت و انتقال تجارب، ایجاد کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار