کد خبر: 1160513
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۵
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: اعضای کمیسیون بر این اعتقادند که جرائم در نظر گرفته شده در لایحه عفاف و حجاب برای مقابله با مصادیق بدحجابی بازدارنده نیست و این لایحه ضمانت اجرایی لازم را ندارد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، احمد راستینه سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست امروز (دوشنبه، ۸ خرداد) این کمیسیون، گفت: در جلسه امروز احکام لایحه عفاف و حجاب مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی افزود: در این جلسه نظر اعضای کمیسیون بر این بود که احکام این لایحه در موارد مختلف احکام ضعیفی است و حاضران در کمیسیون انتقادات زیادی را به این لایحه وارد دانسته‌اند.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار کرد: اعضای کمیسیون بر این نکته تأکید داشتند که کشف حجاب یک حرام شرعی است، اما احکام لایحه عفاف و حجاب با در نظر گرفتن یک سری جرائم جزئی مالی به دنبال عادی‌سازی آن است.

راستینه خاطرنشان کرد: اعضای کمیسیون فرهنگی معتقدند که لایحه عفاف و حجاب به دنبال ترویج کشف حجاب و نه به دنبال مقابله با آن است.

وی افزود: اعضای کمیسیون فرهنگی ضمن تأکید بر تقویت قانون امر به معروف و نهی از منکر، معتقدند که روح حاکم بر لایحه عفاف و حجاب با قانون امر به معروف و نهی از منکر در تعارض و تناقض است.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار کرد: اعضای کمیسیون بر این اعتقادند که جرائم در نظر گرفته شده در این لایحه برای مقابله با مصادیق بدحجابی بازدارنده نیست و این لایحه ضمانت اجرایی لازم را ندارد.

راستینه خاطرنشان کرد: در نهایت نظرات اعضای کمیسیون درباره لایحه عفاف جمع‌بندی شده و بنا بر این شد تا این پیشنهاد‌ات برای اصلاح لایحه از طریق رئیس کمیسیون به دولت ارائه شود.

پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار