کد خبر: 1160342
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۵
سیروس فتح‌اله
آزادی دیپلمات اسیر ایرانی در بلژیک که همزمان با رونمایی از موشک خرمشهر ۴ شد، نشان داد که هرچند دنیا دنیای گفتمان است؛ اما تا زمانی‌که ابزار قدرت در اختیار نداشته باشی، به‌هیچ عنوان در نبرد گفتمانی نیز پیروز نخواهی شد.

اقتدار دفاعی پشتوانه دیپلماسی عزتمندانهگروه بین‌الملل دفاع‌پرس- سیروس فتح‌اله؛ پس از خروج ترامپ از توافق هسته‌ای، آمریکایی‌ها با همراهی غربی‌ها تلاش کردند قواعد جدیدی را بر ملت غیور ایران در حوزه‌های مختلف تحمیل کنند؛ اما با صبر، حوصله و درایت ایرانی‌ها هیچ وقت اجازه نداد، نقشه‌های شوم آن‌ها عملیاتی شود.

طبق معاهده وین که در آوریل ۱۹۶۱ مورد تایید ملل متحد قرار گرفته است؛ چنانچه ماموران دیپلماتیک در کشور پذیرنده مرتکب اعمالی شوند یا از انجام اعمالی خودداری کنند که طبق قانون داخلی آن کشور جرم محسوب می‌شوند، آنان از هرگونه تعقیب بازداشت و بازجویی و بازپرسی و محاکمه معاف هستند.

این‌درحالی بود که غربی‌ها با هماهنگی تروریست‌های منافقین «اسدالله اسدی» دیپلمات ایرانی را در نهم تیر ۱۳۹۷ با طراحی رژیم صهیونیستی و عاملیت برخی سرویس‌های امنیتی اروپایی، در آلمان به گروگان گرفتند و پس از آن به بلژیک منتقل کردند. این گروگان‌گیری در راستای همان قواعد جدید آمریکایی‌ها با همدستی غربی‌ها و مزدواران تروریستی منافقین تعریف می‌شود.

اما جمهوری اسلامی ایران ضمن آگاهی از نقشه شوم آمریکایی‌ها و غربی‌ها از بدو امر با اتخاذ مواضع منطقی و در دفاع از حقوق ایرانیان، اعتراض خود را نسبت به این امر غیرمعمول اعلام و نقض مصونیت دیپلماتیک دیپلمات ایرانی را محکوم کرد و تمام تلاش خود را برای آزادی این شهروند و دیپلمات ایرانی به کار بست و نهایتا در پی نشست‌های متناوب و مشترک امنیتی و رایزنی وزرای خارجه ایران و بلژیک طی توافقی دوجانبه با دولت بلژیک، آزادی این دیپلمات به گروگان گرفته شده، محقق شد.

بنابر این آزادی دیپلمات اسیر ایرانی در بلژیک نشان داد؛ هرچند دنیا، دنیای گفتمان است؛ اما تا زمانی‌که ابزار قدرت در اختیار نداشته باشی، به‌هیچ عنوان توان پیروزی در نبرد گفتمانی نیز نخواهی داشت. پس آزادی دیپلمات گروگان گرفته شده پس از سال‌ها تحمل اسارت و تهمت‌های ناروای کشور‌های اروپایی، بدون شک یک پیروزی تاریخی برای ملت ایران امحسوب می‌شود.

با وجود اینکه آمریکایی‌ها و البته صهیونیست‌ها فکر می‌کردند، بلژیک که هیچ نقشی در معادلات امروز جهان ندارد می‌تواند ابزار مناسبی برای تحمیل قواعد جدید به ملت ایران باشد، اما همه دنیا دیدند که ناچار شدند در نهایت دیپلمات بی‌گناه ایرانی را آزاد کنند.

متاسفانه غربی‌ها سال‌هاست که هیزم آتش‌افروزی آمریکا و صهیونیسم بین‌الملل است و در نهایت هم در این آتش‌ها روزی به شکل اساسی خواهد سوخت.

نمونه این آتش‌افروزی‌ها را در جنگ روسیه و اوکراین شاهد هستیم که «زلنسکی» به خوبی می‌داند که میدان جنگ در اوکراین میدان جنگ این کشور با روسیه نیست که اگر چنین بود، جنگ مدت‌ها پیش به پایان رسیده بود، اما باز به حماقت خود ادامه می‌دهد.

بلژیک هم برای خوش‌آمدی آمریکایی‌ها وارد این بازی شده بود، اما پیروزی ایران اسلامی در پرونده اسدالله اسدی با رونمایی از موشک رادار گریز و نقطه زن «خرمشهر۴» با برد ۲۰۰۰ کیلومتر و سر جنگی ۱۴۰۰ کیلو گرمی همزمان بود، نمادی از روند جدید، و هماهنگی و هم افزایی «میدان-دیپلماسی» بود، نشان داد که اگر همت، برنامه‌ریزی و دقت داشته باشیم و عزت، حکمت و مصلحتی که رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار مسئولان وزارت امور خارجه تاکید داشتند، به‌کار ببریم و همزمان میدان را نیز تقویت کنیم، نقشه و توطئه آمریکایی‌ها، غربی‌ها و صهیونیست‌ها قابل شکست است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر