کد خبر: 1159637
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۱
امام جمعه موقت بیله‌سوار با اشاره به تذکر رئیس جمهور به سران افغانستان در مورد حق آبه هیرمند گفت: کارشکنی کشور‌های همسایه در مورد حق آبه ایران اسلامی به هیچ وجه قابل قبول نیست.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از مهر، حجت الاسلام محمود فاضلی نیا در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان بیله‌سوار با اشاره به تذکر اخیر رئیس جمهور به سران افغانستان در مورد حق آبه هیرمند اظهار کرد: کارشکنی کشور‌های همسایه در مورد حق آبه ایران اسلامی به هیچ وجه قابل قبول نیست و حتی کوچک‌ترین اجازه‌ای برای تضییع حق قانونی مردم نخواهد داد.

وی بیان کرد: اولاً نمایندگان مجلس این صفت و روحیه را حفظ کنند و در موضع گیری‌ها و قانون گذاری‌ها و نظارت و اقدامات باید انقلابی بودن را سرلوحه کار خود قرار دهند.

امام جمعه موقت بیله‌سوار در رابطه به شعار سال «مهار تورم و رشد تولید» افزود: چندین عامل سبب شده مهار تورم عملی نشود اولین عامل ناترازی بانکی است یعنی دخل و خرج بانک‌ها باهم نساخته و بیشتر از منابعشان وام‌های هنگفت میلیاردی به برخی از افراد داده شده و در عوض برای یک وام ضروری ازدواج و مسکن و. مردم ناچار هستند کش و قوس‌های اداری را طی کنند.

حجت الاسلام فاضلی نیا خاطرنشان کرد: دومین عامل حاکمیت دلار در داد و ستد‌ها است که متأسفانه در صنعت پتروشیمی و معدنی و فولاد و فلزات که از خاک این کشور استخراج شده فروش‌ها با نرخ دلار بوده و منابع اولیه را با دلار به کارخانه‌ها و شرکت‌ها می‌فروشند در حالی که قیمت گذاری محصولات داخلی با دلار سبب تورم افسار گسیخته شده است.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در مورد نمایندگان گفت: مقام معظم رهبری به صراحت مجلس یازدهم را انقلابی توصیف کردند و این توصیف بزرگترین توفیقی است که نصیب وکلای ملت شده و به تعبیر رهبر انقلاب سال آخر مجلس خیلی مهم و ضروری بوده و نمایندگان باید به دور از رفتار‌های سیاسی و جناحی به امید آفرینی پرداخته و اقدامات خود را با جدیت دنبال کرده و گره‌ای از مشکلات مردم باز کنند.

امام جمعه موقت بیله‌سوار در پایان با تقدیر از سفر استاندار به مراه رؤسای استانی ادارات به شهرستان بیله‌سوار افزود: امیدواریم این سفر برکات فراوانی به منطقه مرزی محروم داشته باشد و جا دارد فرماندار نماینده مجلس و مسئولین با پیگیری مصوبات این سفر، دستاورد این سفر مبارک را به مردم ملموس سازند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار