کد خبر: 1159107
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۸
در آستانه فرا رسیدن سوم خرداد، روز آزادسازی خرمشهر و روز ایثار و مقاومت، پيكر عزیز و مطهر 3 شهيد مرزباني كشورمان با حضور باشكوه مردم ولايتمدار و شهيد پرور مشهد مقدس طي بدرقه ای باشکوه از ميدان شهدا به سمت حرم مطهر امام رضا(ع) مشایعت و بر دوش عاشقان و دلدادگان به اهل بيت عصمت و طهارت تشييع شد، ضمن اینکه مردم شهیدپرور مشهد در اين مراسم شكوهمند ضمن اعلام انزجار خود از اقدام ناجوانمردانه تروريست‌ها در هنگ مرزي سراوان و شهادت غيور مردان مرزباني كشورمان، بر محاكمه عاملان اين جنايت تاكيد كردند.

ميدان شهدا مشهد امروز براي يك بار ديگر ميزبان پيكرپاك و گلگون كفن شهيدان مرزباني كشورمان است؛ شهيداني كه شامگاه سي ام ارديبهشت ماه در برجك مرزباني «مزه سر» براي ايجاد امنيت و آسايش ملت ايران پلك بر روي هم نگذاشتند و جان خويش را براي دفاع از ملت امام حسين(ع) در طبق اخلاص هديه كردند.

تکریم تمام قد شهدا
امروز پدران، مادران، پسران و دختران مشهدي آمده اند تا از خانواده شهيدان محمد جمال زاده، يونس سيفي نژاد و  ناصر حيدري دژ، بابت جانفشاني‌ فرزندان‌شان براي ملت ايران قدرداني كنند و با تكريم و نهايت احترام، پيكر گلگون كفن مجاهدان في سبيل الله را به سوي حرم مطهر رضوي تشييع و آن‌ها را آماده ميهماني و ديدار با امام رئوف‌شان كنند.
ميدان شهدا مملو از جمعيت و عاشقان شهيد و شهادت است. صداي روضه حضرت علي اكبر سيدالشهدا(ع) و ناله عزاداران به گوش مي‌رسد؛ حال و هواي عجيب و حزن انگيزي بر اين محفل نوراني حاكم شده است. ندای «لبيك يا حسين لبيك يا حسين» حاضران، بطور مداوم در فضا می پیچد، پیکرهای شهیدان از راه رسیده است. صداي گريه و ناله حضار بيشتر و بيشتر شده و همه خودشان را صاحب عزاي اين عزا مي‌دانند.
اين مراسم با عظمت، با تشييع پيكر اين 3 شهيد والامقام به سوي حرم مطهر رضوي ادامه پيدا مي‌كند و در طول اين مسير با صحنه‌هاي جالب و ديدني از حضور مادران همراه با فرزندان خردسال‌شان، دختران دهه هشتادي و پسران دهه نودي در هواي گرم اين روزها مواجه مي‌شوم كه نشانگر عشق و علاقه آن‌ها نسبت راه و رسم شهيدان و تكريم خانواده معظم شهداست.
حضور بانوان در بدرقه شهيدان والامقام مرزباني بسيار پررنگ است. آنها با سردادن شعارهايي داراي مضامين عفت و حيا، بقا شهيدان تجديد پيمان مي‌كنند كه همچنان مدافع خون پاك شهيدان در مقابل فتنه‌گران، فتنه انگيزان و اغتشاشگران باشند و مانع ترويج بي عفتي، بي حيايي و فحشا در كشور توسط نفوذي‌ها و معاندين بشوند.
بوی عود و گلاب فضا را سرشار کرده است. پس از گذشت دقايقي به ورودي شيخ طوسي حرم مطهر رضوي مي‌رسم و همراه با زائران حضرت وارد حرم مطهر مي‌شویم.
خادمان بارگاه ملكوتي امام رئوف در بدو ورود، همراه با گلاب و اسپند به استقبال پیکر شهدا آمده اند و خيل عظيمي از حاضران در مراسم تشييع پيكر اين شهيدان عظيم الشان را براي بهره‌مندي از ادامه اين مراسم نوراني به سوي صحن پيامبر اعظم(ص) هدايت و راهنمايي می کنند. 
در صحن پیامبر اعظم(ص) حاج سعيد حداديان از ذاکران اهل بیت، مشغول مدیحه سرایی شهدا است. عزاداران با فرياد شعار «سرباز وطنم، مدافع و عاشق ولايتم» با اين شهداي والامقام تجديد پيمان مي‌كنند و حاضران با همخواني بيت «انتقام از متجاوز به همين زودي هاست، ياعلي و يا علي» خواستار برخورد با عوامل اين جنايت هستند.
پس از اتمام مراسم عزاداري، پيكر مطهر شهيدان جمال زاده، سيفي نژاد و حيدري بر دوش خادمان حضرت شمس الشموس به صحن كوثر حرم مطهر رضوي منتقل مي‌شود و پس از قرائت مراسم خطبه خواني توسط يكي از داحان حرم مطهر، آيت الله سيداحمد علم الهدي؛ نماينده ولي فقيه در خراسان رضوي و امام جمعه مشهد نماز ميت را بر پيكر گلگون كفن اين شهيدان راه خدا اقامه مي‌كند و سرانجام، پيكرها بر دوش زائران و مجاوران امام رئوف بلند و به سوي زادگاه‌‌شان بدرقه مي‌شوند.
گفتني است؛ شامگاه سي ام ارديبهشت ماه اشرار و معاندين از طريق خاك كشور پاكستان و نقض حريم مرزي جمهوري اسلامي ايران، طي يك اقدام تروريستي و ناجوانمردانه به برجك مرزباني «مزه سر» هنگ مرزي سراوران حمله مي‌كنند كه با مقاومت جانانه نيروهاي دلاور مرزباني ج.ا.ا مواجه و تروريست ها به عمق خاك پاكستان متواري مي‌شوند اما در اين درگيري 3 سرباز وظيفه ناصر حيدري دژ از شهرستان قوچان، محمد جمال زاده از شهرستان چناران و يونس سيفي نژاد از شهرستان سرخس و 2 نيروي پايور مرزباني استوار دوم حسن بادامكي و استوار دوم علي غني باتدبير به فيض عظيم شهادت رسيدند .

 
 
 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار