کد خبر: 1159030
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۸
تیم فوتبال استقلال خوزستان با برتری قاطع مقابل آرمان گهر در لیگ آزادگان، به لیگ برتر صعود کرد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از ایرنا، دیدار‌های هفته پایانی لیگ دسته اول فوتبال (جام آزادگان) در حالی برگزار شد که پیش از این، شمس‌آذر قزوین با عملکردی عالی، صعود خود به لیگ برتر را مسجل کرده بود.

امروز سه تیم استقلال خوزستان، فجرسپاسی شیراز و سایپا برای کسب دومین سهمیه تلاش کردند که در نهایت شاگردان سیروس پورموسوی در استقلال خوزستان، سند بازگشت به لیگ برتر را به نام خود زدند.

استقلال خوزستان که سابقه قهرمانی در لیگ برتر را دارد، با برتری قاطع پنج بر صفر مقابل آرمان‌گهر و در حضور تماشاگرانش، ۵۷ امتیازی شد و رتبه دوم خود را قطعی کرد تا جشن صعود بگیرد. با این اوصاف، آبی‌های خوزستان پس از چهار سال دوباره لیگ برتری شدند.

عبدالله ویسی که چند فصل قبل، استقلال خوزستان را به قهرمانی لیگ برتر رسانده بود، این دیدار را از نزدیک تماشا کرد و مورد استقبال هواداران قرار گرفت. وی هم‌اکنون هدایت صنعت نفت آبادان را برعهده دارد.

فجرسپاسی که در رده دوم قرار داشت در دیدار خارج از خانه مقابل مس شهر بابک با یک گل شکست خورد و فصل را با ۵۳ امتیاز قرارگرفتن در رتبه چهارم به اتمام رساند تا فصل آینده هم در لیگ دسته اول باشد.

ساپیا با چهار گل از سد استقلال ملاثانی گذشت و ۵۵ امتیازی شد تا در جایگاه سوم کارش را به اتمام برساند، اما راهی به لیگ برتر پیدا نکرد.

اتفاق عجیب هفته پایانی در دیدار پارس جنوبی و شهرداری آستارا رخ داد. در دقیقه ۷۸ و در حالیکه بازی با حساب ۲ بر یک به سود نماینده آستارا در جریان بود، داور به سود پارس‌جنوبی اعلام پنالتی کرد که با اعتراض شدید محسن بنگر سرمربی شهرداری همراه شد. در ادامه هم تلاش مسئولان برای ازسرگیری بازی سودی نداشت و بنگر اجازه نداد تیمش به زمین برگردد.

نتایج دیدار‌های هفته پایانی بدین شرح است

پارس‌جنوبی یک - شهرداری آستارا ۲ (این دیدار نیمه تمام ماند)

ون‌پارس اصفهان ۲ - خوشه‌طلایی ساوه یک

خیبر خرم‌آباد صفر - شهرداری همدان صفر

چادرملو اردکان صفر - خلیج‌فارس ماهشهر یک

سایپا چهار - استقلال ملاثانی صفر

مس شهربابک یک - فجرسپاسی شیراز صفر

چوکا تالش یک - دریا بابل سه

استقلال خوزستان پنج - آرمان گهر صفر

جدول رده‌بندی

جشن آبی‌های خوزستان در خانه؛ بازگشت قهرمان به لیگ برتر

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار