کد خبر: 1158980
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۵
فریدون حسن

تا همین دیروز بحث، بحث بی‌توجهی به مدال‌آوران و افتخارآفرینان ورزش ایران بود. بی‌توجهی مسئولان ورزش و دیگر مسئولان به ورزشکارانی که برخلاف فوتبالیست‌ها پرچم ایران را در جای‌جای دنیا به اهتزاز درمی‌آورند و باعث غرور و افتخار هر ایرانی می‌شوند، اما حالا کار به توهین رسیده، توهینی آشکار از سوی برخی مسئولان که شاید حتی در عمرشان یک لگد هم به توپ نزده باشند، اما خبر‌های دستگیری شورای شهر‌ها در شهر‌های مختلف به جرم اختلاس‌های میلیاردی هر روز پخش می‌شود. کاش این عده که به اسم شورای شهر مثلاً از بانوی مدال‌آور ایران تقدیر کردند حداقل با همان نگاه‌های میلیاردی برایش پاداش در نظر می‌گرفتند و به یک کتری و قوری بسنده نمی‌کردند که بعد هم با منت بگویند اگر مورد پسند نیست عوضش کن!
این توهین آشکار نابخشودنی است، حتی نابخشودنی‌تر از تمام خبر‌هایی که از فساد، زمین‌خواری، رشوه‌گیری و اختلاس‌های شورا‌های شهر به بیرون درز می‌کند. حالا تصور کنید همین مسئولان به جای سارا عبدالملکی قرار بود به دیدار یک فوتبالیست بروند، آن وقت حتماً داستان فرق می‌کرد.
همین نگاه آلوده و توهین‌آمیز باعث شده پاداش مدال نقره سارا عبدالملکی در مسابقات قهرمانی آسیا کتری و قوری باشد، اما فوتبالی‌ها بدون کوچک‌ترین افتخار میلیارد‌میلیارد به جیب بزنند. تا دیروز فقط اعتراض بود و انتقاد به بی‌توجهی، حتی امثال عبدالملکی‌ها می‌گفتند به فوتبال بدهید، اما در کنارش ما را هم ببینید، ولی امروز کار به جایی رسیده که ورزشکار مدال آور ایران می‌گوید: «ای‌کاش فقط می‌آمدند و می‌رفتند یا حتی این تقدیر را با گل و شیرینی انجام می‌دادند. الان احساس می‌کنم به من توهین شده است.»
ورزشکاران افتخارآفرین ایران تاکنون با تمام کمبودها، سختی‌ها، بی‌توجهی‌ها و تبعیض‌ها کنار آمده‌اند، اما اتفاقی که برای سارا عبدالملکی رخ داد یک توهین آشکار به جامعه ورزش و به‌خصوص بانوان قهرمان و مدال‌آور ایران اسلامی بود. بانوانی که با سختی زیاد و در شرایطی نابرابر با حریفان بین‌المللی خود پا به میدان مسابقات می‌گذارند و باید مورد توجه بیشتر و بهتر آقایان پشت میز‌نشین ورزش قرار گیرند. بانوانی که به فرمایش مقام معظم رهبری سکوی قهرمانی و مدال‌آوری آن‌ها باعث افتخار کشور است، ولی باید افسوس خورد که عده‌ای مسئول که سوء‌مدیریت‌شان همه جا را فراگرفته در این خصوص هم کوتاه نیامده‌اند و با توهین آشکار به این بانوی افتخارآفرین به جامعه ورزش ضربه زده‌اند.
باید تأسف خورد که مسئولان یک شهر هنوز نمی‌دانند چگونه باید با تک‌قهرمان قایقرانی خود برخورد کنند. کاش حداقل به ورزشکار مدال‌آور هم نگاهی مثل خودشان داشتند وقتی میلیاردی بالا می‌کشند. هرچند سارا عبدالملکی می‌گوید: «هدف من مشخص است و چنین اتفاقاتی باعث نمی‌شود از هدفم دور شوم. به تلاشم برای موفقیت در ورزش ادامه می‌دهم و امیدوارم باز هم بتوانم برای ایران افتخارآفرین باشم.»، اما تمام این حرف‌ها و تمام اظهارنظر ورزشکارانی که با سختی‌ها می‌سازند و نام ایران را سرافراز می‌کنند دلیل نمی‌شود که آقایان مسئول هر توهینی را که خواستند به ورزشکار بکنند و هر تبعیضی را که خواستند روا دارند.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
0
0
آیا شما فکر می کنید اینها واقعا سوء مدیریت است؟ یعنی هنوز هم باور ندارید بعضی ها در این کشور مامور به این قبیل کارها هستند تا استعدادها و نخبه ها را از ایران فراری دهند؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
0
0
آفرین دست مریزاد خیلی قشنگ نوشتی آقای فریدون حسن
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار