کد خبر: 1158945
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
وزارت اطلاعات:

پروژه بزرگ یکی از سازمان‌های جاسوسی بیگانه برای دست‌اندازی به اطلاعات مترددین ایرانی به خارج از کشور، کشف شد و عوامل آن بازداشت شدند.
به گزارش فارس، وزارت اطلاعات در بیانیه‌ای از کشف پروژه یکی از سازمان‌های جاسوسی بیگانه خبر داد. در این اطلاعیه آمده است: پروژه بزرگ یکی از سازمان‌های جاسوسی بیگانه برای دست‌اندازی به اطلاعات مترددین ایرانی به خارج از کشور، کشف و عوامل آن بازداشت شدند.
در این اطلاعیه آمده است: به استحضار ملت شریف ایران می‌رساند که در جریان تعقیب دائمی اهداف و اقدامات اطلاعاتی- عملیاتی سازمان‌های جاسوسی متخاصم، اطلاعاتی از تمرکز خاص و سنگین یکی از سرویس‌ها بر ایرانیان متردد به خارج از کشور به دست آمد. ادامه رصد و جمع‌آوری‌های اطلاعاتی در محیط بیگانه، روشن ساخت که از میان مترددین ایرانی به خارج، افراد دارای مسئولیت در مناصب مختلف یا دسترسی به اطلاعات مهم در نهاد‌های حساس کشور و دارندگان تخصص‌های ویژه در رشته‌های مختلف، مورد رصد متمرکز سرویس مورد بحث قرار می‌گیرند.
این اطلاعیه می‌افزاید: با حصول اطلاعات پیش‌گفته، اقدامات گسترده اطلاعاتی، ضداطلاعاتی و فنی در داخل و خارج از کشور در دستور کار قرار گرفت و نهایتاً منجر به شناسایی شبکه‌ای از رابطان و عوامل اجرایی در چندین سازمان و دستگاه کشور شد. بر اساس اطلاعات حاصله، سازو‌کار جمع‌آوری اطلاعات به این ترتیب بوده است که سازمان جاسوسی بیگانه، نام افراد هدف از میان ایرانیان متردد به خارج از کشور را به یک سرپل اعلام می‌کرده است. آن سرپل، اسامی را به مرتبطان خود ابلاغ می‌کرد و هر یک از آن‌ها به نفر بعدی منتقل می‌کردند تا نهایتاً به متصدیان سامانه‌های اداری در چندین سازمان کشوری می‌رسید.
در ادامه اطلاعیه وزارت اطلاعات آمده است: این متصدیان با استفاده غیرقانونی و غیرمجاز از پایگاه‌های داده در اختیار، اطلاعات موجود در آن پایگاه‌ها پیرامون فرد استعلام شده را استخراج و به رابط‌ها تحویل می‌دادند. رابط‌ها به همان ترتیب سلسله‌مراتبی اطلاعات را به سرکرده شبکه و او به سازمان جاسوسی مورد بحث تحویل می‌دادند. با توجه به اینکه افراد هدف و نوع اطلاعات جمع‌آوری شده پیرامون آن‌ها گویای مقاصد عملیاتی دشمن علیه این افراد بود، لذا با کشف ابعاد موضوع و شناسایی عوامل اجرایی در داخل کشور، بلافاصله تمامی دست‌اندرکاران شبکه اعم از سرشبکه داخلی، رابط‌ها و متصدیان سامانه‌ها، با حکم مرجع محترم قضایی بازداشت شدند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار