کد خبر: 1158846
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۸
مدیرعامل شرکت متروی تهران از تصمیم‌گیری در خصوص اتصال متروی تهران به خطوط راه‌آهن کشور از سوی استاندار تهران خبر داد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از ایسنا، محسن هرمزی  در خصوص آخرین وضعیت پروژه اتصال دو خط متروی پایتخت به خط راه آهن سریع السیر تهران – مشهد و همچنین خط حومه‌ای تهران – گرمسار، گفت: به تازگی جلسه‌ای با حضور استاندار تهران، مدیران شرکت راه آهن و شرکت متروی تهران برگزار شد که در آن وضعیت اتصال متروی تهران به خط راه آهن سراسری کشور مورد بررسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه براساس این طرح «ایجاد مجموعه ایستگاهی یکپارچه ری» مدنظر قرار می‌گیرد و در یک بازه زمانی حداکثر ۳۶ ماهه مترو به شبکه راه آهن متصل می‌شود، افزود: براساس این ایده ایستگاه شهرری که یک ایستگاه تقاطعی در خطوط یک و ۶ مترو محسوب می‌شود، به خط راه آهن سریع السیر تهران – مشهد که در دست ساخت است، متصل شده و همچنین می‌توان با خط حومه‌ای راه آهن تهران – گرمسار، یک مجموعه ایستگاهی یکپارچه را تشکیل داده و تبادل مسافر در آن انجام می‌شود.

هرمزی با تاکید بر اینکه بنا به درخواست معاون رئیس جمهور و استاندار تهران، گزارش مطالعاتی این ایده تهیه شده است، ادامه داد: شرکت مترو و راه آهن به صورت مشترک از یک مشاور استفاده کردند تا از لحاظ فنی، اقتصادی و. ایده شکل گیری مجموعه ایستگاهی یکپارچه ری را بررسی کند که گزارش آماده و مقرر شده بود که این گزارش به زودی به استاندار تهران تحویل داده شود تا در مورد این مهم تصمیم گیری شود.

وی اضافه کرد: در حال حاضر نیز ایستگاه متروی میدان راه آهن واقع در خط ۳ مترو با ایستگاه مسافرگیری راه آهن جمهوری اسلامی ایران در تهران تلاقی پیدا کرده و تبادل مسافر در آن هم اکنون انجام می‌شود.

به گفته هرمزی، تصمیم گیری در خصوص ایجاد این ایستکاه مشترک توسط استاندار تهران انجام خواهد شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار