کانال تلگرامی «مهارتهای مدیریت»نوشت: به گفته خالق جیمیل، گوگل بهعنوان محبوبترین موتور جستوجو در اینترنت، نهایتاً یک تا دو سال دیگر افت شدیدی خواهد داشت. در این بازه زمانی هوشمصنوعی نیاز به موتورهای جستوجو را از بین میبرد. گوگل بیشترین درآمد خود را از طریق جستوجوهای اینترنتی کاربران کسب میکند. «پاول بوخیت» پیشبینی کرده که حتی اگر گوگل با به کارگیری هوش مصنوعی در سیستمهای خود بتواند خود را در بازار حفظ کند، نمیتواند جلوی از دست رفتن بخش عمده درآمد خود را بگیرد، بنابراین گوگل یک تا دو سال دیگر تا افت شدید فاصله دارد. مردم به یاد دارند که کسب و کارهای قبل از اینترنت چگونه توسط گوگل از بین رفتند. صفحات زرد قبل از گوگل منبع درآمدی بزرگی بودند، ولی گوگل باعث شد کسی از این صفحات استفاده نکند. اکنون پیشبینیها نشان میدهد که هوشمصنوعی همین کار را با جستوجو در وب خواهد کرد. بوخیت پیشبینی کرده است که در آینده نزدیک، نوار جستوجوها از سوی هوشمصنوعی جایگزین خواهند شد که در آن، هوش مصنوعی پرسش یا تفکر کاربر را به صورت خودکار کامل میکند و بهترین پاسخ را نیز به وی نشان میدهد و لینک یا محصول مورد نظر را برای کاربر نمایش میدهد. هوشمصنوعی از موتورهای جستوجوی قدیمی در پسزمینه استفاده میکند و اطلاعات و لینکهای مناسب را نمایش میدهد. استفاده از هوشمصنوعی برای این کار مانند این است که از یک محقق حرفهای بخواهید کاری را در زمینه تخصص خود برای شما انجام دهد. اگر به سابقه جستوجوی اینترنتی در ۲۰ سال گذشته توجه کنید، درخواهید یافت که تغییرات کمی را به خود دیده است. استفاده از هوشمصنوعی در این کار به معنی این است که به جای نمایش نتایج بیشمار، تنها ۱۰نتیجه مهم و کاربردی نمایش داده شود. البته در حال حاضر نیز نتایج اولیه جستوجوهای موتورهای جستوجو توسط هوشمصنوعی نمایش داده میشود و اگر همه موتورهای جستوجو از این روش استفاده کنند، میتوان گفت که آسیب به موتورهای جستوجو به اندازهای نیست که به طور کامل از بین بروند.