کد خبر: 1158558
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۸
معاون اول رئیس جمهور، با اشاره به رشد ۱۱۴ درصدی زنان شاغل در دولت به نسبت ابتدای انقلاب، گفت: همه این آمار‌ها نشان می‌دهد که جمهوری اسلامی برای دختران و بانوان این سرزمین، ارزش و احترام فوق العاده‌ای قائل است.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، جمعی از دختران نوجوان فعال اجتماعی شب گذشته و به مناسبت میلاد حضرت معصومه (س) و روز دختر مهمان محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور بودند و در این دیدار دغدغه‌ها و دیدگاه‌های خود را مطرح کردند.

معاون اول رئیس جمهور در این نشست صمیمانه، ایران را دارای بیشترین دختران و زنان تحصیل کرده در سطح منطقه دانست و با اشاره به رشد ۱۱۴ درصدی زنان شاغل در دولت به نسبت ابتدای انقلاب و افزایش ۲۶۰ درصدی بانوان هنرمند و نویسنده و سایر آمار‌های موجود، خاطرنشان کرد: همه این آمار‌ها نشان می‌دهد که جمهوری اسلامی برای دختران و بانوان این سرزمین، ارزش و احترام فوق العاده‌ای قائل است.

وی افزود: دختران نباید از فعالیت‌های اجتماعی محروم باشند، اما از طرف دیگر نباید که زن مثل یک کالای مصرفی در جامعه مورد سوء استفاده قرار گیرد و کرامت، عزت و هویت انسانی او خدشه دار شود.

مخبر با اشاره به الگو‌های بزرگ دینی ما از جمله زندگی نمونه حضرت زهرا (س) و حضرت معصومه (س) تصریح کرد: با تاسی به زندگی زنان بزرگ دینی‌مان که در همه ابعاد قابلیت الگو شدن دارند، ما قائل به یک زیست سوم برای‌زندگی‌زنان و دختران جامعه مان هستیم که در آن خانه و خانواده هم پناه گاه امن آنهاست و هم آن‌ها را برای نقش آفرینی ویژه در حوزه‌های اجتماعی همسو با ویژگی‌ها و توانمندی هایشان آماده می‌کند.

معاون اول رئیس جمهور دوره نوجوانی را فرصتی بزرگ برای تمرین کار گروهی، مهارت آموزی، تشخیص مسئله و تلاش برای ارائه راه حل و اقدام، تفکر انتقادی و مشارکت در فعالیت‌های اجتماعی دانست و از آن‌ها خواست با جدیت برای امیدآفرینی، ایجاد تحول در جامعه و آینده‌ای روشن تلاش کنند و از مواجهه با مشکلات نهراسند.

میهمانان مخبر از گروه‌های فعال اجتماعی ایران در سنین ۱۰ تا ۱۶ سال بودند که تعدادی از آن‌ها به نمایندگی از دیگران به بیان فعالیت‌ها و دیدگاه‌های خود در زمینه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و آموزشی پرداختند و در مقابل توصیه‌ها و تجربه‌های معاون اول رئیس جمهور را شنیده و برای حل برخی مشکلات و چالش‌های‌شان قول مساعد گرفتند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار