کد خبر: 1158507
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۰
مقام‌های فرانسوی دیدار با وزیر دارایی صهیونیستی در سفر او به پاریس را رد کردند.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، نشریه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت در گزارشی اعلام کرد به دلیل آنکه «بزالل اسموتریچ» وزیر دارایی صهیونیست‌ها، در سفر آخر خود به پاریس اظهارات نژادپرستانه‌ای مطرح کرد، مقامات فرانسوی از دیدار با او در سفر آتی سر باز زدند.

سازمان همکاری اقتصادی و توسعه (OECD) قرار است در تاریخ ۲۷ و ۲۸ ژوئن نشست وزیران شرکت‌های کوچک و متوسط (SME) و کارآفرینان را در پاریس برگزار کند. این نشریه صهیونیستی می‌گوید سال ۲۰۱۰ این رژیم هم به این نهاد پیوسته است در نتیجه سال جاری بزالل اسموتریچ به عنوان وزیر دارایی صهیونیست‌ها یکی از برگزار کننده این رویداد خواهد بود.

بنابر گفته منابعی از وزارت خارجه فرانسه اسموتریچ در تلاش است تا در سفر خود به پاریس برای دیدار با مقام‌های فرانسوی تلاش کند و حتی اکنون در تلاش بوده تا با مقامات کنفرانس دیدار داشته باشد که تاکنون بی‌نتیجه بوده است.

ماه مارس سال جاری بزالل اسموتریچ در کنفرانسی در پاریس نقشه‌ای با نام ادعایی «اسرائیل بزرگ» را به حضار نشان داد که در آن اردن بخشی از خاک سرزمین‌های اشغالی بود که به همراه اظهارات نژادپرستانه او باعث خشم مقامات فرانسوی شد.

وی همچنین در سخنرانی خود اعلام کرد که چیزی به نام «ملت فلسطین» وجود ندارد. وزارت امور خارجه فرانسه در واکنش به این اظهارات، آن را «ظالمانه و غیرمسئولانه» توصیف کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار