کد خبر: 1158123
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۶
پس از بیانیه اردن درباره حمله به سفارت این کشور در خارطوم و تخریب آن، قطر نیز در بیانیه‌ای خبر داد که عده‌ای افراد مسلح به صورت غیرقانونی وارد سفارت این کشور در سودان شده‌اند و آن را تخریب کرده‌اند.
 

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، دوحه، امروز (شنبه)، در بیانیه‌ای خبر داد که عده‌ای شبه‌نظامی پس از ورود به سفارت قطر در خارطوم، آن را تخریب کرده‌اند.

بنابر گزارش شبکه «الجزیره»، وزارت امور خارجه قطر ورود غیرقانونی به سفارت این کشور در خارطوم و تخریب آن توسط عده‌ای «نیروی مسلح غیررسمی» را محکوم کرد.

دوحه اعلام کرد که پیش از این ورود غیرقانونی، دیپلمات‌های قطری از سفارتخانه تخلیه شده‌اند و هیچ یک از آن‌ها مورد تعرض قرار نگرفته است.

وزارت خارجه قطر در ادامه تاکید کرد که سفارتخانه‌ها، هیأت‌های دیپلماتیک، دفاتر نمایندگی سازمان‌های بین‌المللی و همچنین تأسیسات غیرنظامی نباید در معرض تبعات جنگ سودان قرار بگیرند و عاملان این اقدام باید تحت به سزای عمل خود برسند.

دوحه همچنین بار دیگر دیگر تاکید کرد که این کشور خواهان توقف هر چه سریع‌تر جنگ در سودان است و از طرفین درگیر می‌خواهد کرد حتی‌الامکان خویشتن‌داری کنند و اختلافات را به صورت منطقی حل و فصل نمایند.

پیش از صدور این بیانیه، وزارت خارجه اردن نیز بیست و پنجم اردیبهشت‌ماه جاری اعلام کرد که سفارت این کشور در خارطوم هدف حمله، یورش و تخریب قرار گرفته است.

ارتش سودان و نیروهای پشتیبانی سریع در این کشور از پانزدهم ماه آوریل با یکدیگر وارد جنگ شده‌اند و درگیری شهرهای مختلف سودان به ویژه پایتخت این کشور را به هرج و مرج کشانده و باعث کشته و زخمی شدن هزاران غیرنظامی شده است.

به دنبال این جنگ بسیاری از مردم سودان به کشورهای مختلف پناهنده شده‌اند و تعداد زیادی از سازه‌ها تخریب شده‌اند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار