کد خبر: 1158024
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۷
رئیس‌جمهور آمریکا قرار است بسته کمک نظامی جدیدی به ارزش ۳۷۵ میلیون دلار برای ارائه به اوکراین ارائه کند.
به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در حین سفرش به هیروشیما برای شرکت در نشست گروه ۷ بسته کمک نظامی جدیدی به ارزش ۳۷۵ میلیون دلار اعلام خواهد کرد. 

خبرگزاری رویترز این خبر را به نقل از یک مقام آمریکایی که اشاره‌ای به نام او نشده گزارش داده است. 

ساعاتی قبل‌تر هم گزارش شده بود بایدن به رهبران گروه ۷ اطلاع داده از برنامه مشترک متحدان برای آموزش کار با جنگنده‌های اف-۱۶ به خلبان‌های اوکراینی حمایت می‌کند.

در همین راستا، روز گذشته پایگاه خبری پولیتیکو به نقل از مقام‌های کاخ سفید گزارش داد  واشنگتن در حال برنامه‌ریزی برای این احتمال است که درگیری‌های میان اوکراین و روسیه به یک «جنگ منجمد» تبدیل شود. 

جنگ منجمد در اصطلاحات روابط بین‌الملل به وضعیتی اطلاق می‌شود که در آن درگیری‌های مسلحانه میان طرف‌ها به پایان رسیده اما هیچ معاهده صلح یا ساز و کار سیاسی دیگری که بتواند تنش‌ها میان دو طرف را حل و فصل کند ایجاد نشده و جنگ، هر لحظه ممکن است دوباره آغاز شود. 

طبق نوشته پولیتیکو، درباره احتمالات مختلف در خصوص احتمال ورود این درگیری به وضعیت انجماد طولانی‌مدت مباحثاتی در نهادهای مختلف دولت بایدن و کاخ سفید انجام شده است. 

پولیتیکو نوشته وارد شدن درگیری‌های روسیه و اوکراین به چنین وضعیتی برای ایالات متحده و دیگر کشورهای حامی اوکراین نتیجه‌ای مطلوب خواهد بود زیرا تعداد درگیری‌های نظامی افت می‌کند، هزینه‌های حمایت از کی‌یف کاهش می‌یابد و از توجه عموم به جنگ کاسته خواهد شد. 

پولیتیکو نوشته حتی پیشنهاد چنین برنامه‌ریزی‌هایی می‌تواند اعتماد سران اوکراین به تعهد آمریکا به مسیری که آنها در پیش گرفته‌اند را مخدوش کند، به ویژه با توجه به آنها سیاستمداران جمهوری‌خواه در ماه‌های گذشته بر طبل کاهش حمایت از کی‌یف کوبیده‌اند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار