کد خبر: 1157226
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۵
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: امروز و فردا در اغلب نقاط کشور خصوصا استان‌های واقع در دامنه جنوبی البرز، جنوب و مرکز کشور وزش باد شدید داریم که در مناطق مستعد سبب خیزش گرد و خاک خواهد شد این شرایط جوی روز سه‌شنبه در مرکز کشور، نیمه شرقی و جنوب کشور فعال خواهد بود.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس،‌ صادق ضیائیان درباره آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: امروز با توجه به فعالیت سامانه بارشی در برخی نقاط کشور بیشینه بارش‌ها در استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، اردبیل و سواحل غربی خزر است.

وی افزود: روز دوشنبه ۲۶ اردیبهشت شدت بارش‌ها در سواحل غربی دریای‌خزر است و سامانه بارشی مذکور روز سه‌شنبه در خراسان‌شمالی، گلستان، مازندران و خراسان‌رضوی به فعالیت خود ادامه می‌دهد و در بخش‌هایی از شمال‌شرق، شمال‌غرب، مرکز کشور و ارتفاعات البرز موجب بارش پراکنده خواهد شد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روز دوشنبه ۱۴۰۲/۰۲/۲۵ در نیمه شرقی آذربایجان شرقی، گیلان، مازندران، گلستان، شمال خراسان رضوی، اردبیل و خراسان شمالی، لغزندگی جاده‌ها، آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه ها، صاعقه، رخداد تگرگ، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلو‌های تبلیغاتی و اختلال در پرواز‌ها و در نواحی کوهستانی و مستعد احتمال سقوط سنگ پیش‌بینی می‌شود در این راستا توصیه می‌شود عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در سفر‌های بین شهری، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آبرو‌ها و اتخاذ تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی، در دستور کار باشد.

ضیائیان اضافه کرد: روز چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت در بخش‌هایی از شرق، جنوب‌شرق و سواحل غربی خزر و روز پنج‌شنبه در شمال غرب کشور بارش خفیف و پراکنده داریم.

وی افزود: امروز و فردا در اغلب نقاط کشور خصوصا استان‌های واقع در دامنه جنوبی البرز، جنوب و مرکز کشور وزش باد شدید داریم که در مناطق مستعد سبب خیزش گرد و خاک خواهد شد این شرایط جوی روز سه‌شنبه در مرکز کشور نیمه شرقی و جنوب کشور فعال خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: در دو روز آینده در نوار غربی کشور وزش باد همراه با نفوذ گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا داریم در سه روز آینده در نیمه شمالی کشور روند کاهش دما ادامه دارد.

ضیائیان افزود: امروز تا سه‌شنبه ۲۶ اردیبهشت دریای‌خزر مواج خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا نیمه‌ابری، گاهی با وزش باد شدید در برخی ساعات، بارش پراکنده و رعدوبرق، گاهی گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود. بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۲۶ و ۱۴ درجه خواهد بود.

ضیائیان گفت: روز آینده اردبیل با کمینه دمای یک درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان و اهواز با بیشینه دمای ۳۸ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان خواهد بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار