کد خبر: 1156981
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۱
رئیس کمیته روابط خارجی مجلس گفت: لازم است ظرفیت‌های بالای همکاری‌های اقتصادی ایران و عربستان در بعد اقتصادی که تاکنون بالفعل نشده است، مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از مهر، عباس گلرو در مورد سفر وزیر اقتصاد به عربستان و تأثیرات مثبت تحکیم روابط اقتصادی میان جمهوری اسلامی ایران و عربستان، اظهار داشت: یکی از برنامه‌های رئیس جمهور و دولت سیزدهم تاکید بر توسعه روابط با همسایگان بود که ارزیابی ما این است که دولت تاکنون در این زمینه عملکرد خوب و موفقیت آمیزی داشته است.

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بازگشایی سفارتخانه‌هایی مانند امارات، کویت و عربستان در ایران شاخص‌های مهمی است که پیشرفت روابط ایران با همسایگان را نشان می‌دهد.

کنسولگری عربستان به زودی در مشهد بازگشایی می‌شود

نماینده مردم سمنان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تقویت ارتباط ایران با عربستان از چند جهت بسیار مهم است، تصریح کرد: تقویت روابط دوجانبه و همکاری‌های ایران و عربستان در بعد مذهبی و دینی بسیار مهم است و باعث می‌شود سفر حجاج و زائران ایرانی به عربستان و سفر مردم عربستان به ایران به ویژه برای زیارت حرم امام رضا (ع) تسهیل شود. قرار است کنسولگری عربستان به زودی در مشهد بازگشایی شود.

وی با تاکید بر اینکه در بعد سیاسی و امنیتی هم روابط ایران و عربستان می‌تواند منجر به کاهش تنش‌ها در منطقه شود، ادامه داد: در بعد اقتصادی هم لازم است ظرفیت‌های بالای همکاری‌های اقتصادی ایران و عربستان که تاکنون بالفعل نشده است، مورد توجه قرار گیرد و دیپلماسی اقتصادی میان ایران و عربستان باید تقویت شود.

روابط ایران و عربستان می‌تواند بر کل منطقه تأثیر بگذارد

گلرو با بیان اینکه ایران و عربستان در اوپک نفتی و گازی می‌توانند با یکدیگر همکاری تنگاتنگی داشته باشند، گفت: کشور‌های منطقه همیشه منتظر ایران و عربستان هستند و روابط ایران و عربستان می‌تواند بر کل منطقه تأثیر بگذارد، کما اینکه بعد از ارتقای روابط ما با عربستان بسیاری از کشور‌های دیگر منطقه هم اعلام آمادگی کردند که به سمت توسعه روابط با ایران بیایند.

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در بعد بین المللی هم روابط دو کشور می‌تواند در دفاع از منافع ملت‌های مسلمان، جهان اسلام، فعال‌تر کردن سازمان همکاری‌های اسلامی و مقابله با نفوذ بیگانگان و نقش مخرب آمریکا در منطقه مؤثر باشد، تصریح کرد: علاوه بر این، توسعه روابط ایران و عربستان می‌تواند ضربه مهلکی بر سیاست عادی سازی روابط رژیم صهیونیستی و برخی از کشور‌های منطقه باشد.

وی با بیان اینکه سفارتخانه‌های ایران و عربستان در حال آماده سازی است، گفت: سفیر ایران در عربستان و سفیر عربستان در ایران هم تعیین شدند که به زودی و به صورت رسمی معرفی خواهند شد. اوایل خرداد ماه و در آستانه ایام حج نیز احتمالاً مستقر شدن سفرا و بازگشایی کنسولگری ایران در جده را خواهیم داشت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار