کد خبر: 1156822
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۰
صهیونیست‌ها در شرایطی بار دیگر به غزه حمله کردند که نه تنها واکنش قاطع موشکی مقاومت به سراسر مناطق اشغالی آن‌ها را شگفت‌زده کرده بلکه ناتوانی سامانه گنبد آهنین در رهگیری موشک‌ها باعث شد به استفاده از سامانه فلاخن داوود روی بیاورند. همزمان چهره‌های مقاومت تأکید دارند که برخلاف برخی شایعات، اقدامات آن‌ها در هماهنگی با هم صورت گرفته است. 
 
از سحرگاه روز سه شنبه هفته گذشته، جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی طی حملاتی به غزه بیش از ۳۰ فلسطینی از جمله شش کودک و چهار زن و چهار تن از فرماندهان گردان‌های قدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین را به شهادت رساندند. روز جمعه در پی هدف قرار دادن یک منزل مسکونی در نوار غزه، یکی دیگر از رهبران برجسته گروهان‌های قدس شهید شد. در پاسخ به این حملات، گروه‌های مقاومت فلسطینی از روز چهار شنبه در قالب عملیات انتقام آزادگان، تل‌آویو و سایر شهر‌های صهیونیست‌نشین را در سرزمین‌های اشغالی با موشک هدف قرار دادند. از آن زمان تاکنون، اراضی اشغالی روی آرامش را ندید و روز جمعه موج جدیدی از راکت‌های مقاومت، صهیونیست‌ها را هدف گرفت. بنابر اطلاعاتی که رسانه‌های صهیونیست منتشر کردند، دیروز برای نخستین‌بار صدای آژیر خطر در قدس اشغالی و همچنین سایر مناطق مرکزی صهونیست‌نشین همراه با صدای انفجار شنیده و سقوط یک فروند موشک در «بت عین» در داخل مجتمع «گوش عتزیون» بین الخلیل و قدس مشاهده شد. آژیر‌های هشدار حمله موشکی در شهرک‌های صهیونیست‌نشین اطراف نوار غزه فعال شد. منابع فلسطینی گزارش دادند انفجار‌هایی که در مناطق شرقی خان‌یونس و رفح شنیده شد، ناشی از تلاش گنبد آهنین برای مقابله با موشک‌های مقاومت است. ضمن اینکه دو موج شلیک راکت از نوار غزه با ۲۰فروند طی چند دقیقه به سمت شهرک‌های صهیونیست‌نشین شلیک شدند. راکت‌های مقاومت از نوار غزه به ساحل شهر اشغالی اشکول رسید و بعد از اصابت به اهداف خود، منجر به آتش‌سوزی در تأسیسات کشاورزی شدند. بخشی از این تحولات در شرایطی رخ داد که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم تروریست صهیونیستی در حال برگزاری جلسه ارزیابی وضعیت درگیری‌ها در مقر ارتش در تل‌آویو بود. 
 پناه بردن صهیونیست‌ها به سامانه  یک میلیون دلاری
بنابر اعلام نشریه اکونومیست، فلسطینی‌ها تقریباً هزار موشک به سمت اسرائیل شلیک کرده‌اند. ارتش رژیم صهیونیستی عصر دیروز شلیک ۹۳۷ موشک و راکت به سمت اراضی اشغالی را تأیید کرد که یک نفر کشته و ۱۶ نفر نیز زخمی شدند. انتظار می‌رود موشک‌های شلیک شده از عدد ۱۰۰۰ گذشته باشد. بنابر اعلام رسانه‌های فلسطینی، نیرو‌های مقاومت شلیک گسترده راکت به سمت تل‌آویو و شهرک‌های صهیونیستی اطراف نوار غزه از جمله عسقلان، ناحل عوز، النقب غربی، جافینم، سدیروت، ایفیم، نیر عام، زیکیم، کرمیه، اور هنیر، شوبا، یزراعم، تکوما، کیسوفیم وکفاری سعد انجام داده‌اند. ارتش رژیم صهیونیستی شامگاه روز سه شنبه اعتراف کرد که سامانه پدافندی این رژیم موسوم به گنبد آهنین، فقط موفق به رهگیری تعداد کمی از موشک‌های مقاومت فلسطین شده است. روز چهار شنبه کارشناسان نظامی و رسانه‌های صهیونیست از کندی عملکرد سامانه گنبد آهنین خبر داده و برخی نیز گفتند که این سامانه و دیگر زیرساخت‌های نظامی رژیم صهیونیستی، با آغاز درگیری‌ها با حمله سایبری و مشکلات فنی روبه‌رو شده است. 
دیروز در بحبوحه وضعیت امنیتی وخیم صهیونیست‌ها آویخای ادرعی، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی از نقص فنی در سامانه گنبد آهنین به عنوان عاملی نام برد که باعث کشته شدن یک اسرائیلی شده است. وی این‌طور توضیح داد: «هنگام شلیک موشک‌ها به سمت شهر «رخووت» نقص فنی در سامانه گنبد آهنین رخ داد و این سامانه موشک‌های رهگیری را شلیک کرد، اما موفق به رهگیری موشک پرتاب شده نشد و این اتفاق باعث مرگ یک اسرائیلی شد.» اظهارات این مقام صهیونیست، دلیلی بود بر لزوم به کار‌گیری سامانه فلاخن داوود که این رژیم از روز چهار شنبه برای مقابله با موشک‌های مقاومت به آن متوسل شده است. بنابر اعلام رسانه‌های رژیم صهیونیستی، ارتش این رژیم برای مهار یک موشک متفاوت که احتمال می‌رفت موشک «خیبر۱» باشد ناچار شد بر فراز تل‌آویو از سامانه فلاخن داوود استفاده کند. کارشناسان نظامی رسانه‌های صهیونیستی بهای هر فروند موشک این سامانه را یک میلیون دلار اعلام کردند. 
 دامنه آتش را گسترش می‌دهیم
یک مقام ارشد در گروه‌های مقاومت فلسطینی به شبکه الجزیره گفت: «قدرت تشدید رویارویی را داریم به‌گونه‌ای که در صورت ادامه تجاوز صهیونیست‌ها، همه را شگفت‌زده خواهیم کرد.» وی در ادامه تأکید کرد: «ساعات آتی برای دستیابی به یک توافق شرافتمندانه که حقوق، جان و توانایی‌های فلسطینیان را حفظ کند، مهم است.»‌ابوحمزه، سخنگوی گردان‌های «سرایاالقدس» شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین تأکید کرد که پاسخ گروه‌های مقاومت به تجاوزات صهیونیست‌ها آغاز شده است و همچنان با شلیک راکت، ادامه دارد.» وی تصریح کرد: «با ترور فرماندهان و مجاهدان از سوی رژیم صهیونیستی، فقط عزم ما برای مبارزه با دشمن، جزم می‌شود. کما اینکه، دشمن ۳۵ ساعت منتظر حملات ما بود و از ترس به خودش می‌لرزد.» وی ادامه داد: «خردسال‌ترین مردان ما در مقاومت، میلیون‌های متجاوز را نگه می‌دارند و آنان را مانند موش، به پناهگاه‌ها سوق می‌دهند. ما برای مقابله با تجاوز، مصمم هستیم و بار دیگر تأکید داریم که سیاست ترور، شکست خورده است. ما حاضر هستیم که به هر قیمتی، دامنه آتش را بیشتر و بیشتر کنیم. مقاومت با نوع پاسخ خود، تمامی پیش‌بینی صهیونیست‌ها را بر هم زد.» طارق سلمی، سخنگوی جنبش جهاد اسلامی در گفتگو با خبرگزاری فارس درخصوص اظهارات صهیونیست‌ها که گفته بودند «جنبش جهاد اسلامی در این نبرد تنها است و هیچ هماهنگی بین آن و بقیه جناح‌های مقاومت وجود ندارد»، گفت: «این قطعاً درست نیست. جنبش جهاد اسلامی این نبرد را با هماهنگی جناح‌ها در بالا‌ترین سطوح و از طریق اتاق مشترک عملیات فلسطین به پیش برده و بر این موضع واحد جناح‌ها و گردان‌های نظامی مقاومت تأکید دارد.»‌سخنگوی جنبش جهاد تأکید کرد: «بنابراین امروز مقاومت معادله جدیدی را به دشمن صهیونیستی تحمیل می‌کند و آن این است که اشغالگران می‌توانند جنگ را آغاز کنند، اما قادر نخواهند بود آن‌طور که مایلند، به آن پایان دهند. این یک سیاست جدید در چارچوب تاکتیک‌ها و استراتژی جدید مبارزات مقاومت فلسطین در برابر دشمن صهیونیستی است.»‌در تأیید این اظهارات، حازم قاسم، سخنگوی جنبش حماس هم تأکید کرده بود: «انجام عملیات انتقام آزادگان توسط اتاق مشترک عملیات گروه‌های مقاومت فلسطین پاسخی درخور به جنایت‌های رژیم اشغالگر بود و همکاری یکپارچه و هماهنگ بین جناح‌های مختلف فلسطینی را نشان داد.»‌در شرایطی که زمزمه‌ها برای برقراری آتش‌بس شدت گرفته، احسان عطایا، عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین روز جمعه گفت: «میانجی‌ها به دلیل پایبند نبودن دشمن نمی‌توانند تضمینی ارائه کنند و توقف سیاست ترور، پیش‌نیاز مذاکرات آتش‌بس است. هیئت جهاد اسلامی برای بحث در مورد آتش‌بس در قاهره است و مدیریت مقاومت در این نبرد منسجم و قوی است.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار