کد خبر: 1156801
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۰
نفتکش پی یوریتی پس از پنج سال تصرف غیرقانونی توسط یک شرکت خارجی، با دستور قضایی و عملیات مشترک سپاه و وزارت اطلاعات به کشور بازگشت.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، مجتبی قهرمانی رییس کل دادگستری هرمزگان امروز بیان کرد: نفتکش ۱۰ هزار تنی توقیف شده پی یوریتی از سال ۱۳۹۷ با جعل اسناد از سوی برخی افراد در داخل کشور به صورت غیرقانونی به یک فرد بیگانه اجاره داده شده بود و مالکان ایرانی آن از منافع این نفتکش محروم بودند.

جزئیات این ماجرا از آن قرار است که نفتکش پی یوریتی پس از پنج سال تصرف غیرقانونی توسط یک شرکت خارجی، با دستور قضایی و عملیات مشترک سپاه و وزارت اطلاعات به کشور بازگشت.

نفتکش ۱۰ هزار تنی توقیف شده پی یوریتی از سال ۱۳۹۷ با جعل اسناد از سوی برخی افراد در داخل کشور به صورت غیرقانونی به یک فرد بیگانه اجاره داده شده بود و مالکین ایرانی آن از منافع این نفتکش محروم بودند.

با توجه به شکایت شرکت ایرانی مالک این کشتی مبنی بر اینکه یک شرکت خارجی برای اجاره نفتکش مذکور با این شرکت ایرانی قراردادی منعقد نموده و پس از تحویل نفتکش، ارتباط خود را با مالکین آن قطع کرده است، پیگیری‌های دستگاه قضایی در این خصوص آغاز شد.

 در نتیجه بررسی نهادهای امنیتی گزارشاتی واصل شد که این شرکت خارجی با نفتکش پی یوریتی اقدام به قاچاق سوخت می‌کند و بر این اساس، دادستان بندرعباس در مورخ ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ دستور توقیف نفتکش مذکور را صادر کرد.

در راستای اجرای دستور قضایی با پیگیری رئیس حوزه قضایی پارسیان، دلاورمردان ناوتیب ۴۱۲ ذوالفقار نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با همکاری سربازان گمنام امام زمان (عج) نسبت به شناسایی نفتکش و اجرای عملیات توقیف آن در آب‌های خلیج فارس اقدام کردند و در نهایت اردیبهشت امسال کشتی پی یوریتی در آب‌های خلیج فارس و در نزدیکی سواحل پارسیان شناسایی و توقیف شد.

دستور قضایی این توقیف توسط رئیس حوزه قضایی پارسیان هرمزگان صادر شده بود و کشتی مذکور پس از توقیف با اسکورت نیروهای عملیاتی و شناورهای ناوتیپ ذوالفقار سپاه پاسداران به بندرگاه هدایت و برای سیر مراحل قانونی و بررسی‌های لازم تحویل مقامات قضایی شده است.

 هم اکنون نفتکش پی یوریتی به منظور تخلیه مواد سوختی به عسلویه به عنوان نزدیک‌ترین بندر جهت پهلوگیری منتقل شده است.

پایان پیام/

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر