کد خبر: 1150818
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۹
یک مقام اطلاعاتی بازنشسته آمریکایی هشدار داد که زلنسکی نه تنها تهدیدی برای اوکراین بوده بلکه وی تمام جهان را تهدید می‌کند.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، «اسکات ریتر» مقام اطلاعاتی بازنشسته آمریکایی هشدار داد که «ولودمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین تمام جهان را تهدید می‌کند.

ریتر در ادامه گفت: «مردم باید بفهمند که ما باید به طور کامل حمایت از زلنسکی را برای مدت‌ها پیش متوقف می‌کردیم چون وی نه تنها فقط باعث نابودی اوکراین خواهد شود بلکه ممکن است جهان را به پایان خود نزدیک کند».

وی تاکید کرد: «فرد عاقل نباید این فرض را داشته باشد که جهان همگی حول اوکراین می‌گردد».

این مقام اطلاعاتی بازنشسته آمریکایی اضافه کرد: «زلنسکی نه تنها تهدیدی برای اوکراینی‌ها بوده بلکه وی تهدیدی برای همگان به شمار می‌آید».

ریتر به چالش نیروهای اوکراینی در پایان یافتن مهمات خود اشاره کرد و گفت این احتمال بسیار کم است که این نیروها بتوانند تا پایان تابستان مقاومت کنند.

روسیه از ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ (پنجم اسفند ماه ۱۴۰۰) بعد از به رسمیت شناختن استقلال دو جمهوری لوهانسک و دونتسک از اوکراین، به این منطقه نیرو اعزام کرد و از آغاز «عملیات ویژه نظامی در اوکراین» خبر داد.

روسیه هدف خود را از این اقدام، نازی زدایی اوکراین، خلع سلاح این کشور، رفع نگرانی‌های امنیتی خود و اجابت درخواست کمک لوهانسک و دونستک اعلام کرد.

دولت اوکراین اما استقلال دونتسک و لوهانسک را به رسمیت نشناخته و حضور نظامی روسیه را «تجاوز و حمله به تمامیت ارضی« خود خوانده است.

به دنبال آغاز درگیری روسیه با اوکراین، کشورهای غربی ضمن محکوم کردن مسکو و تشدید فشارهای اقتصادی، حمایت‌های همه جانبه سیاسی، مالی، تسلیحاتی از کی‌یف را در دستور کار قرار داده‌اند.

به رغم حمایت‌های غربی‌ها، در صحنه میدانی روسیه توانسته لوهانسک در منطقه شرقی دونباس اوکراین را به کنترل خود درآورده و در تلاش برای تسلط بر همه مناطق دونتسک است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار