کد خبر: 1150653
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۸
وزارت خارجه کانادا امروز از وضع تحریم‌های جدیدی علیه ۱۴ شخص حقیقی و ۳۴ نهاد حقوقی روسیه خبر داد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از مهر، کانادا امروز سه شنبه تحریم‌های این کشور علیه روسیه را گسترش داد.

در بیانیه صادره از سوی وزارت خارجه کانادا در این خصوص آمده است: اقدامات جدید، ۱۴ شخص حقیقی و ۳۴ نهاد حقوقی را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

در بخشی از این بیانیه آمده است: مینیخانوف رییس جمهور تاتارستان و پانکوف معاون وزیر دفاع روسیه در فهرست تحریم‌های امروز کتنادا قرار گرفتند.

بیانیه مذکور در ادامه اضافه می‌کند: یک شرکت متعلق به پریگوژین بنیانگذار گروه «واگنر» و گروه شرکت‌های «ولگاـ دنپر» و مدیر آن نیز تحریم شده اند.

اوتاوا بهانه این اقدام را ادامه عملیات ویژه نظامی روسیه در اوکراین ادعا کرده است.

اسفند ماه سال گذشته بود که وزارت امور خارجه کانادا از اعمال تحریم علیه چندین فرد و نهاد روسی خبر داد.

وزارت خارجه کانادا اعلام کرد که اتاوا ۱۲۹ فرد و ۶۳ نهاد روسیه را در پی جنگ اوکراین مورد تحریم قرار داد. این تحریم‌ها مقامات ارشد دولتی و نهاد‌های دفاعی روسیه را شامل می‌شد.

این در حالی است که کانادا پیش از این از آغاز اجرای وعده خود مبنی بر تحویل زره پوش‌های جنگی به کی یف خبر داده بود.

در همین راستا، «انیتا اناند» وزیر دفاع کانادا گفت: یک هواپیمای نیروی هوایی کانادا که نخستین تانک جنگی از نوع لئوپارد را به مقصد اوکراین حمل می‌کرد، شهر هالیفاکس را ترک کرد.

وزیر دفاع کانادا با انتشار تصویری از لحظه بارگیری تانک لئوپارد به داخل هواپیما، در صفحه توئیتر خود نوشت: کانادا در کنار اوکراین ایستاده است و به تأمین تمام امکانات ضروری برای نیرو‌های مسلح اوکراین تا زمان پیروزی ادامه خواهیم داد.

لازم به ذکر است که ارتش روسیه ۲۴ فوریه گذشته (۵ اسفند ۱۴۰۰) «عملیات نظامی ویژه» خود را در شرق اوکراین آغاز کرد.

آمریکا و کشور‌های غربی برای مقابله با پیشروی ارتش روسیه در اوکراین، ضمن ارسال انواع تسلیحات پیشرفته به ارتش اوکراین، تاکنون تحریم‌های زیادی علیه روسیه اعمال کرده‌اند. از سوی دیگر «سرگئی لاوروف»، وزیر خارجه روسیه نیز گفته است هر گونه محموله و کاروانِ حامل تسلیحات نظامی برای اوکراین، هدفی مشروع برای نیرو‌های روسیه است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار