کد خبر: 1150447
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۱
سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان ری از دستگیری عامل کلاهبرداری ۴۰ میلیارد تومانی خبر داد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان ری از کشف کلاهبرداری ۴۰ میلیارد تومانی با استفاده از رسید ساز جعلی در این شهرستان خبر داد و گفت: در این رابطه فرد کلاهبردار دستگیر شد.

سرهنگ حسینعلی ابن علی در تشریح جزئیات خبر فوق اظهار داشت: هجدهم فروردین ماه امسال پرونده‌ای با موضوع کلاهبرداری اینترنتی تشکیل و با مراجعه مال باخته به کلانتری ۱۷۴ قیامدشت بررسی موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.

وی افزود: شاکی پرونده در تحقیقات اولیه اظهار داشت، بنده یک دستگاه ورزشی را جهت فروش در سایت دیوار به ارزش ۶۰ میلیون تومان بارگزاری کردم که پس از گذشت ساعتی فردی با من تماس گرفت و اظهار داشت، لوازم شما را به مبلغ ۵۲ میلیون خریدارم که بنده موافقت کردم و پس از دقایقی از طریق یکی از پیام رسان‌ها اسکرین شات انتقال وجه را برایم ارسال کرد و وقتی اعلام کردم پیامک نیامده گفت: بدلیل انتقال وجه از طریق پایا پیامک ساعاتی دیگر برای شما ارسال می‌شود و از من خواست تا با تاکسی اینترنتی کالای خریداری شده را برایش ارسال کنم، پس از ارسال و تحویل کالا متوجه شدم رسیدی که آن شخص برایم ارسال کرده جعلی بوده و از بنده کلاهبرداری شده است که درخواست رسیدگی دارم.

سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان ری ادامه داد: پس از انجام اقدامات پلیسی هوشمندانه و جستجو‌های ویژه در فضای سایبری و حقیقی، سرانجام ماموران کلانتری قیامدشت ردپای کلاهبردار را در یکی از شهرستان‌های همجوار ری شناسایی و پس از هماهنگی با دستگاه قضائی، در عملیاتی غافلگیرانه او را دستگیر و به یگان انتظامی منتقل کردند.

سرهنگ ابن علی گفت: در تحقیقات ویژه و تخصصی انجام شده مشخص شد متهم دارای سابقه سرقت و زندان بوده و هم اکنون دارای ۳۰ پرونده کلاهبرداری اینترنتی در سراسر کشور اعم از خرید دام از شهرستان ملایر، لوازم خانگی از کردستان و... دارد و تحت تعقیب دستگاه قضائی بوده و بیش از ۲۰ حکم جلب برای وی صادر شده است.

این مقام انتظامی به ارزش کلی اموال کلاهبرداری شده توسط متهم اشاره کرد و گفت: کارشناسان ارزش ریالی اموال کلاهبرداری شده را ۴۰ میلیارد تومان برآورد کرده اند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه متهم با مشاهده مدارک و مستندات موجود به بزه ارتکابی اعتراف و اظهار داشت: این شیوه و شگرد کلاهبرداری را در زمانی که زندان بودم طراحی کردم و پس از اینکه آزاد شدم آن را اجرا کردم.

گفتنی است پس از تحقیقات تکمیلی، متهم به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل دادیاری دادسرای خاوران شد.

پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار