کد خبر: 1150035
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۰
مشاور رئیس جمهور اوکراین گفت که مسکو در تلاش است تا ضد حملات اوکراین را متوقف کند.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، مشاور رئیس جمهور اوکراین روز شنبه گفت که اسناد درز یافته از پنتاگون درباره آمادگی اوکراین برای انجام عملیات ضد حمله مضحک است.

وی در ادامه سخنانش گفت: «مسکو در تلاش است تا ضد حملات اوکراین را متوقف کند، اما به زوی و در میدان با نقشه‌های کی‌یف مواجه خواهد شد».

دومین دسته از اسناد محرمانه پنتاگون که جزئیات اسرار ایالات متحده درباره جنگ اوکراین، چین و غرب آسیا را نشان می‌دهد، در شبکه‌های اجتماعی درز کرده است.

طبق این گزارش، این اسناد شامل عکس‌هایی از نمودار‌های سلاح‌هایی است که قرار است به اوکراین تحویل داده شود و همچنین برآورد‌هایی از قدرت نیرو‌ها و گردان‌ها نیز ارائه شده است.

پنتاگون می‌گوید گرچه این اسناد واقعی است، اما ظاهراً تغییراتی در آن ایجاد شده است. یکی از اسنادی که روز جمعه درز پیدا کرد، نقشه‌ای بوده است که وضعیت جنگ در شهر باخموت را نشان می‌داد که این شهر در ۶ ماه گذشته مرکز درگیری‌های شدید در اوکراین بوده است.

دیلی میل نوشته است که هنوز مشخص نیست که آیا تغییراتی در نقشه ایجاد شده است یا خیر، اما روز پنجشنبه هفته گذشته، اسلایدی بر روی اینترنت قرار گرفت که در آن گفته شده بود ۱۶ الی ۱۷ هزار و ۵۰۰ نظامی روس در جنگ اوکراین کشته شده‌اند و این در حالی است که در این جنگ ۷۱ هزار و ۵۰۰ نظامی اوکراینی کشته شدند.

پایان پیام/.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار