کد خبر: 1147855
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۳
مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: با مشارکت بانک مسکن و دستگاه‌های عضو ستاد ملی بازآفرینی شهری در سال۱۴۰۱ بیش از ۸ هزار میلیارد تومان در محلات هدف بازآفرینی شهری هزینه شد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از ایسنا، محمد آئینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران به تشریح عملکرد ستاد ملی بازآفرینی شهری و شرکت بازآفرینی شهری ایران در سال۱۴۰۱پرداخت و اظهار کرد: از محل اعتبارات اشتغال‌زایی تبصره ۱۸ سال۱۴۰۱، در قالب وجوه اداره شده معادل ۲ هزار و ۵۶۵ میلیاردتومان در اختیار بانک مسکن قرار داده شد و آن بانک نیز به همان میزان از محل منابع داخلی خود برای پرداخت تسهیلات نوسازی مسکن تامین و پرداخت کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: در مجموع در سال گذشته بیش از ۵ هزار و ۱۰۰ میلیاردتومان منابع مالی برای پرداخت تسهیلات نوسازی مسکن تامین شد.

فرصت نوسازی بافت‌های فرسوده با ارایه مشوق‌های ویژه

مدیر عامل شرکت بازآفرینی شهری ایران تصریح کرد: توسعه‌گران، سازندگان و مالکان واحد‌های فرسوده می‌توانند همزمان با استفاده از حمایت‌ها، تسهیلات و تخفیف‌ها در سامانه تسهیلات بافت فرسوده از سامانه تسهیلات ویژه نهضت ملی مسکن نیز استفاده کنند.

۱۵۰ میلیون تومان تسهیلات ویژه بافت فرسوده با سود صفر درصد پرداخت می‌شود

آئینی یادآور شد: معادل ۱۵۰ میلیون تومان از تسهیلات ویژه بافت‌های فرسوده با سود صفر درصد پرداخت می‌شود که فرصت مناسبی برای سازندگان و متقاضیان نوسازی در بافت فرسوده است. مبلغ این نوع تسهیلات در تهران ۴۵۰ میلیون تومان، در کلانشهر‌ها ۴۰۰میلیون تومان و در سایر شهر‌ها ۳۵۰ میلیون تومان است.

قرارداد بیش از ۱۵ هزار واحد متقاضی نوسازی در بافت فرسوده منعقد شد

وی همچنین با اعلام اینکه در سال گذشته مالکان بیش از ۳۷ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی متقاضی دریافت تسهیلات نوسازی در بافت فرسوده بودند، توضیح داد: از این تعداد، حدود ۱۸ هزار پرونده تشکیل و تاکنون برای بیش از ۱۵ هزار واحد نیز قرارداد منعقد شده است. همچنین بخشی از متقاضیان نوسازی مسکن در بافت فرسوده به سمت دریافت تسهیلات خودمالکی نهضت ملی مسکن هدایت شدند.

هزینه ۲۹۵۰ میلیاردتومانی در محلات هدف بازآفرینی شهری توسط شرکت بازآفرینی و دستگاه‌های عضو ستاد

رئیس هیئت مدیره شرکت بازآفرینی شهری ایران با بیان اینکه در بخش تامین خدمات زیربنایی و روبنایی و بهسازی معابر و فضا‌های شهری در محلات هدف بازآفرینی از محل اعتبارات شرکت بازآفرینی بیش از ۱۱۰۰ میلیارد تومان در اجرا و تکمیل پروژه‌ها در ۴۰۰ شهر هزینه شد، گفت: سایر دستگاه‌های عضو ستاد ملی بازآفرینی شهری و شهرداری‌ها نیز در اجرای بیش از ۱۳۰۰ پروژه بازآفرینی شهری حدود ۱۸۵۰ میلیارد تومان هزینه کردند.

راه‌اندازی سامانه ستاد‌های بازآفرینی شهری

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر فعال شدن ستاد‌های استانی و شهرستانی بازآفرینی شهری در سال ۱۴۰۱، تصریح کرد: در سال ۱۴۰۱، معادل ۱۱۲ جلسه ستاد بازآفرینی استانی تشکیل شد که در مقایسه با سال ۱۴۰۰ از رشد ۱۳۶ درصدی برخوردار است و ستاد‌های بازآفرینی شهرستانی نیز با تشکیل ۸۷۷ جلسه از رشد قابل توجهی نسبت به سال قبل برخوردار بوده است. همچنین برای ارتقای کیفیت جلسات و پیگیری موثر مصوبات و تحقق آن‌ها و همچنین رصد پروژه‌های در حال اجرا، شرکت بازآفرینی شهری نسبت به راه اندازی سامانه ستاد‌های بازآفرینی شهری اقدام کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار