کد خبر: 1147821
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۹
با ورود عید و ماه رمضان قیمت برخی مواد غذایی در بازار کاهشی و برخی هم افزایشی بوده در این میان برخی محصولات هم ثابت مانده اند.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، در سال جدید که همزمان با ماه مبارک رمضان نیز شده است، قیمت برخی محصولات پروتئینی نوسان داشته که مرغ و تخم مرغ از آن جمله است.

مشاهدات خبرنگار فارس از سطح بازار تهران حاکی است که قیمت مرغ در فروشگاه‌های سطح شهر افزایش یافته و نرخ تخم مرغ کاهش داشته است.

بر اساس این گزارش قیمت هر کیلو مرغ در فروشگاه‌های سطح شهر تهران تا کیلویی ۷۴ هزار تومان قیمت خورده است که این رقم نسبت به سال قبل حدود ۱۰ هزار تومان در هر کیلو افزایش نشان می‌دهد، نرخ مصوب مرغ کیلویی ۶۳ هزار تومان است.

بر اساس گزارش خبرنگار فارس، قیمت تخم مرغ نسبت به قبل از عید روند کاهشی داشته است، هر شانه تخم مرغ ۳۰ تایی در فروشگاه‌ها کیلویی ۹۵ هزار تومان قیمت خورده، اما در برخی مناطق عمده فروشی به قیمت‌های تا ۸۰ هزار تومان به فروش می‌رود.

در این میان برخی تخم مرغ را روی وانت در سطح شهر شانه‌ای ۶۵ هزار تومان هم می‌فروشند که یک ماه به انقضای مهلت مصرف آن‌ها باقی مانده است.

گزارش خبرنگار فارس از بازار محصولات لبنی هم حاکی است که قیمت‌ها نسبت به قبل از عید تفاوتی نکرده و ثابت مانده است.

پیش از این سخنگوی انجمن صنایع لبنی ایران اعلام کرده بود که تا پایان ماه رمضان هیچگونه افزایشی در قیمت محصولات لبنی نخواهیم داشت.

یک کارشناس مواد غذایی به خبرنگار فارس گفت: در ماه رمضان تقاضا برای مرغ افزایش می‌یابد و به همان نسبت هم تقاضا برای تخم مرغ کاهش می‌یابد و این عاملی است که باعث نوسان قیمت در بازار شده است.

اکبری قیمت بالای گوشت را هم عامل دیگری برای بیشتر شدن تقاضای مرغ در این ماه عنوان کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار