کد خبر: 1147695
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۶
عاموس یادلین، از مقامات برجسته امنیتی سابق رژیم صهیونیستی، با اشاره به وضعیت اسفناک صهیونیست‌ها، به احتمال سقوط این رژیم در سال جاری اشاره کرد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، اکنون قریب به چهار ماه است که سرزمین‌های اشغالی شاهد تنش و درگیری‌های داخلی میان صهیونیست‌ها است. مقام‌ها و کارشناسان عبری زبان، در چهار ماه گذشته هشدار داده‌اند که این حوادث و اختلافات، می‌تواند به جنگ داخلی منجر شود. اما به نظر نمی‌رسد نتانیاهو و دولت راستگرای وی، قصد داشته باشند که برنامه‌های خود را متوقف کنند.

عاموس یادلین، رئیس سابق سازمان آمان و موسسه مطالعات امنیتی رژیم صهیونیستی و از برجسته‌ترین کارشناسان و تحلیلگران امنیتی - سیاسی رژیم صهیونیستی، صراحتا به آینده پیش روی رژیم در صورت ادامه وضعیت فعلی در سرزمین‌های اشغالی اشاره می‌کند.

اعتراف مقام امنیتی رژیم صهیونیستی به نزدیک شدن زمان سقوط/ امکان از بین رفتن رژیم اسراییل تا سال آینده
یادلین در یک رشته توییت در صفحه خود نوشت:

هنگامی که دولت نتانیاهو و جریانات سیاسی در داخل بر روی طرح اصلاحات قضائی متمرکز هستند، چهار عرصه انفجاری در مرز‌های خارجی ما در حال ظهور هستند که پتانسیل شکست ما (سقوط) در سال ۲۰۲۳ را دارند. اگر و زمانی یک "طوفان کامل" (کنایه از یک حادثه سهمگین) رخ دهد، اسرائیل با به لرزه در آمدن لنگر‌های امنیتی خود، متوجه این چهار عرصه خواهد شد:

ارتش اسرائیل از درون متزلزل و پاره شده است، شکاف و بی اعتمادی با مهمترین متحد ما - بازدارندگی ایالات متحده و اسرائیل در پایین‌ترین حد خود قرار دارد، اقتصاد ما در مسیر یک شیرجه تند رو به وخیم شدن است، همبستگی جای خود را به یک شکاف عمیق داده و حس سرنوشت و مقصد مشترک اسرائیلی‌ها ضربه سختی خورده است.

اعتراف مقام امنیتی رژیم صهیونیستی به نزدیک شدن زمان سقوط/ امکان از بین رفتن رژیم اسراییل تا سال آینده

اعتراف مقام امنیتی رژیم صهیونیستی به نزدیک شدن زمان سقوط/ امکان از بین رفتن رژیم اسراییل تا سال آینده


نخست وزیر در سخنرانی‌های خود به زبان انگلیسی، قول داد که "کشتی را با دستان خود در مسیر و جهت درستی" هدایت خواهد کرد، اما با این حال، در اینجا و به زبان عبری، کشتی در حال رفتن به سمت صخره‌هایی است که واقعی هستند و به نظر می‌رسد که کاپیتانی وجود ندارد که خطرات را تشخیص دهد.

اعتراف مقام امنیتی رژیم صهیونیستی به نزدیک شدن زمان سقوط/ امکان از بین رفتن رژیم اسراییل تا سال آینده

اعتراف مقام امنیتی رژیم صهیونیستی به نزدیک شدن زمان سقوط/ امکان از بین رفتن رژیم اسراییل تا سال آینده


احتمال تشدید تنش قریب الوقوع در دو حوزه وجود دارد:

۱- حوزه فلسطین در ۴ جبهه آن (قدس، کرانه باختری، غزه و شهر‌های مختلط اعراب و صهیونیست ها).

۲- حوزه لبنان، تنش در سایه فرسایش بازدارندگی مقابل حزب‌الله افزایش یافته است که این امر با موشک‌های دقیق و پدافند هوایی در دست حزب الله، تشدید شده است و اکنون حزب الله بحران اسرائیل را یک فرصت برای خود می‌داند.

چالش دیگر در شرق، برنامه هسته‌ای ایران است که همچنان در حال پیشرفت است و با این حال، روابط اسرائیل با آمریکا و کشور‌های عربی آسیب‌هایی را متحمل شده است که برخی از آن‌ها بی سابقه و غیرقابل برگشت است.

در مواجهه با چالش‌های امنیتی، وزرای ارشد دولت نتانیاهو که تجربه بین‌المللی آن‌ها صفر است، به موقعیت اسرائیل در جهان و مواضع اخلاقی آن (!) آسیب مهلکی وارد می‌کنند و هدایای ارزشمندی را برای جنبش BDS (تحریم و بایکوت اسرائیل) و به همه کسانی که از اسرائیل منتفر هستند، تقدیم می‌کنند.

باتری مشروعیت اسرائیل (رژیم صهیونیستی) به سرعت در حال اتمام است و حمایت از آن در میان دوستانش در ایالات متحده نیز در حال فروپاشی است.

بدیهی است که وزرای ارشد کابینه نتانیاهو نمی‌دانند که حمایت آمریکا از اسرائیل چقدر حیاتی است که از جمله این کمک‌ها، کمک‌های سیاسی غیرقابل جایگزین و حمایت‌های بودجه‌ای گسترده برای تقویت امنیت اسرائیل است.

وزیر دارایی (اسموتریچ) می‌خواهد روستا‌های فلسطینیان را از بین ببرد، او از کسانی که روستا‌ها را می‌سوزانند حمایت می‌کند، بحران‌های سیاسی ایجاد می‌کند و پیش‌بینی‌های متخصصان اقتصادی را نادیده می‌گیرد.

وزیر امنیت داخلی (ایتمار بن گویر) با ریختن بنزین بر آتش فلسطینیان، به پلیس و مقام‌های آن و همچنین شرکت کنندگان در تظاهرات علیه نتانیاهو، اعلان جنگ کرد. وزیر دادگستری (لوین) عواقب قانونی را که رهبری می‌کند و به تبع آن آسیب جدی که به قدرت نظامی و اقتصادی اسرائیل وارد می‌کند را نادیده می‌گیرد.

این همان چیزی است که نشان می‌دهد دولت در آستانه فاجعه قرار داد؛ همه آلارم‌های هشدار به صدا در آمده‌اند، همه چراغ‌های هشدار چشمک می‌زنند، اما دولت نتانیاهو اصرار دارد که وارد بحران استراتژیک/امنیتی/سیاسی شود، چیزی که مساوی با شکست (سقوط) در سال ۲۰۲۳ است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار