کد خبر: 1147636
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۲
وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه گفت تلاش کشور‌های غربی برای منزوی کردن روسیه شکست خورده است.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از تسنیم، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه روز جمعه تصریح کرد که تلاش کشور‌های غربی برای منزوی کردن روسیه شکست خورده است.

سرگئی لاوروف در مقاله‌ای که روی وب‌سایت وزارت خارجه روسیه قرار گرفته نوشته است: «ماکراز جدید قدرت در اوراسیا، آسیا-پاسیفیک، خاورمیانه، آفریقا و آمریکایی لاتین با راهنما قرار دادن خوداتکایی، حاکمیت مستقیم و هویت‌های فرهنگی و تمدنی‌شان به نتایج شگفت‌انگیزی در حوزه‌های مختلف دست یافته‌اند.»

وی اضافه کرد: «آن‌ها سیاست‌های خارجی مستقیم دارند که منافع ملی هسته‌ای آن‌ها را در اولویت قرار می‌دهد. این مسئله عوامل عینی را برای پدیدآیی یک نظم جهانی چندقطبی به جریان می‌اندازد.»

لاوروف در بخش دیگری از این مقاله خاطرنشان کرده در حال حاضر رابطه روسیه با آمریکا و اتحادیه اروپا در پایین‌ترین سطح ممکن بعد از پایان دوران جنگ سرد قرار دارد.

او نوشته است: «هنگامی که عملیات نظامی ما [در اوکراین]آغاز شد غرب یک جنگ ترکیبی تمام‌عیار علیه روسیه اعلام کرد. هدف این جنگ مغلوب کردن ما در میدان جنگ، تخریب اقتصاد روسیه و تضعیف ثبات سیاسی داخلی ما است.»

او همچنین اضافه کرده است: «ما در حال همکاری با شریکان قابل اعتماد بین‌المللی‌مان برای گذار به ساز و کار‌های تجاری خارجی با ارز‌های غیر از یورو و دلار و ایجاد زیرساخت‌های بانکی و مالی هستیم که تحت کنترل غرب نیستند.»

او تصریح کرده است: «در دنیا شریکان بسیاری غیر از آمریکا و اتحادیه اروپا وجود دارند. ما در یک جهان چندقطبی قرار داریم. تلاش‌ها برای منزوی کردن روسیه و ایجاد حصار اطراف آن شکست خورده است.»

او تصریح می‌کند: «ما به طور مستمر در تلاش هستیم شراکت‌های راهبردی‌مان با هند را مستحکم کرده و روابطمان با برزیل، ایران، امارات، ترکیه، عربستان سعودی، آفریقای جنوبی و بسیاری از دیگر کشور‌های دوست تقویت کنیم.»

لاوروف نوشته تمرکز اقتصاد دنیا در حال تغییر مسیر از منطقه یورو-آتلانتیک به منطقه اوراسیا است و سیاست هم در حال پیروی از همین مسیر است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار