کد خبر: 1146927
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۷
رئیس دومای روسیه تاکید کرد که مردم کریمه با رای به الحاق به این کشور، عدالت و حقیقت را برگزیدند.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از مهر، رئیس دومای روسیه از الحاق شبه جزیره کریمه به این کشور به عنوان فرصتی برای روسیه یاد کرد.

به گزارش خبرگزاری تاس، «ویاچسلا ولودین» رئیس دومای روسیه امروز شنبه و در نهمین سالگرد الحاق شبه جزیره کریمه به این کشور اعلام کرد: اتحاد کریمه با روسیه فرصت‌های جدیدی برای توسعه روسیه فراهم کرد.

رئیس دومای روسیه در پیامی در کانال تلگرامی خود به مناسبت الحاق کریمه نوشت: مردم کریمه در همه پرسی سال ۲۰۱۴ رای به حقیقت و عدالت تاریخی دادند.

ولودین تاکید کرد که این تصمیم مردم کریمه، آینده مشترک دو طرف را مشخص کرد و زمینه‌های تازه‌ای را برای توسعه روسیه مهیا کرد.

به نوشته این مقام روس، اتحاد و عشق دو طرف موجب می‌شود تا بر چالش‌های زمانه فائق آیند.

۱۶ مارس ۲۰۲۳ نهمین سالی است که مردم شبه جزیره کریمه در جریان یک همه پرسی با اکثریت آرا با اتحاد با روسیه موافقت کردند.

در جریان کودتای فوریه سال ۲۰۱۴، «ویکتور یانوکوویچ» رئیس جمهور وقت اوکراین از سمت خود برکنار شد و پس از آن موجی از اعتراضات گسترده‌ای در کریمه و شرق اوکراین آغاز شد. در ۱۱ مارس همان سال، شورای عالی کریمه و شورای شهر سواستوپل اعلامیه استقلال این مناطق را تصویب کردند.

پس از آن و در ۱۵ مارس ۲۰۱۴، با برگزاری یک همه پرسی در شبه جزیره کریمه، موضوع اتحاد مجدد با روسیه به رای گذاشته شد که اکثر رای دهندگان موافقت خود را با این موضوع اعلام کردند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر