کد خبر: 1146710
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۷
دبیر شورای عالی امنیت در دیدار ملی مشاور امنیت ملی امارات گفت: برای برون رفت از چالش‌های موجود که تداوم آن به نفع هیچ کشوری در منطقه نیست باید همکاری و هم‌گرایی جایگزین خصومت و واگرایی شود.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از مهر، علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی در دیدار با بن‌زاید آل‌نهیان گفت: برای برون رفت از چالش‌های موجود که تداوم آن به نفع هیچ کشوری در منطقه نیست باید همکاری و هم‌گرایی جایگزین خصومت و واگرایی شود.

وی افزود: وجود اختلاف و بی اعتمادی میان کشورهای حوزه استراتژیک خلیج فارس مانعی جدی برای توسعه اقتصادی منطقه و خواست دشمنان فرامنطقه ای است

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: با توجه به بسترهای مناسبی که از یکسال قبل برای توسعه روابط ایران و امارات ایجاد شده، این سفر را آغازی معنا دار برای وارد شدن دو کشور به مرحله‌ای جدید از مناسبات سیاسی، اقتصادی و امنیتی می دانم.

شمخانی تصریح کرد: باید با گفتگو و تعامل و گسترش همکاری‌های سیاسی، امنیتی، اقتصادی و فرهنگی ضمن جلوگیری ایفای نقش غیر سازنده بیگانگان، برای افزایش امنیت، آرامش و رفاه مردم منطقه تلاش کنیم.

وی افزود: همه کشورهای منطقه هم سرنوشت و اعضای یک خانواده بزرگ بوده و اختلافات خانوادگی باید با گفتگو، حسن نیت و مدارا حل و فصل شود تا همه بتوانیم در فرآیندی مبتنی بر مشارکت دسته جمعی، به سمت ایجاد منطقه‌ای قوی و توسعه یافته حرکت کنیم.

مشاور امنیت ملی امارات نیز با تبریک توافق اخیر میان جمهوری اسلامی ایران و پادشاهی عربستان سعودی؛ تصریح کرد، این توافق نقش سازنده‌ای در گسترش صلح، ثبات و امنیت پایدار و بومی در منطقه دارد.

شیخ طحنون بن‌زاید با اشاره به سفر خود به تهران بر ضرورت فعال سازی توافقات حاصل شده و همچنین تسریع در فرایند مبادله ظرفیت‌های اقتصادی میان دو کشور در حوزه‌های بانکی، ترانزیتی، انرژی، حمل و نقل، بهداشت و درمان و سرمایه‌گذاری تاکید کرد.

مشاور امنیت ملی امارات متحده عربی در پایان اظهار امیدواری کرد، سفر دریابان شمخانی به ابوظبی به نقطه عطفی در روابط دو کشور تبدیل و به تسریع در ارتقای هر چه بیشتر همکارهای تهران - ابوظبی منجر شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر