کد خبر: 1146194
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۱:۴۵

شبکه سعودی- صهیونیستی اینترنشنال چندی پیش اعلام کرد که به دلیل آنچه عدم امنیت به خاطر تهدید‌های ایران علیه خود نامیده، لندن را ترک کرده و دفتر پخش ۲۴ ساعته خود را به واشنگتن می‌برد. رعنا رحیم‌پور، مجری بی‌بی‌سی فارسی افشا کرد که اینترنشنال در آستانه لغو مجوز بوده و برای همین از لندن رفته است. حالا افشاگری دیگری هم اتفاق افتاده است.
روبین امیلی، مدیر اخبار دیجیتال مجموعه آفکام که در واقع نهاد ناظر بر شبکه‌های صوتی و تصویری در انگلستان است، در پاسخ به پرسشی پیرامون این تلویزیون اعلام کرده است که قرار بوده مجوز این تلویزیون بابت نشر اخبار دروغ و مجهول بودن منابع مالی باطل شود که این تلویزیون در اقدامی پیش دستانه قبل از باطل شدن مجوز از انگلیس به امریکا فرار کرده است. در ادامه ترجمه پاسخ روبین امیلی را مشاهده می‌کنید
روبین امیلی:
«بله لایسنس شبکه مذکور به دلایل اصلی زیر در شورای مربوطه ofcom باطل شده بود:
- شکایت‌های متعدد افراد خصوصی از شبکه iran intelnational (بیشتر این گزارشات در سایت ofcom به صورت پابلیک هست می‌تونی مراجعه کنی).
- تهیه گزارشات دروغین و نشر آن.
- مجهول بودن منابع مالی شبکه.
البته تا جایی که مطلع هستم قبل از ابلاغ ابطال لایسنس مربوط به شبکه، آن‌ها پیش‌دستی کردند و مجوز را پس دادند.»
یک حامی صهیونیست اینترنشنال و جریان برانداز هم از وضعیت پیش آمده برای اینترنشنال عصبانی است. امیلی شریدر، تحلیلگر و کارشناس سیاسی شبکه‌های رژیم صهیونیستی در یک ویدئو می‌گوید: «بنا بر گزارش‌هایی که درباره توافق میان ایران و عربستان با میانجیگری چین می‌خوانم، بودجه شبکه اینترنشنال کاهش می‌یابد. این در واقع خواسته جمهوری اسلامی از عربستان سعودی بود که ایران اینترنشنال لحن خود را علیه ایران کمرنگ کند.» او در حالی که با عصبانیت صحبت می‌کند، ادامه می‌دهد: «اولاً این یک درخواست کاملاً مضحک است، ثانیاً این درخواست کاملاً در تضاد با هر اصل مربوط به آزادی مطبوعات است؛ و هرگز نباید آن را پذیرفت.»
این خبرنگار صهیونیست ضمن ابراز تأسف برای خبرنگاران ایران اینترنشنال، اضافه می‌کند: «روزنامه‌نگاران مهره نیستند. آن‌ها اسباب بازی نیستند که توسط دولت‌های مختلف جهان به بازی گرفته شوند.»
نکته اصلی اتفاقاً در همین جملات است که اینترنشنال به طور کامل یک مهره و ابزار تروریستی- سیاسی است و نه رسانه‌ای که بتواند شامل گزاره «آزادی مطبوعات» باشد یا با چنین ادبیاتی در مورد آن صحبت کرد. اینترنشنال ابزار فشار روانی و رسانه‌ای بر ایران است و اعضای آن در واقع مهره‌هایی گوش به فرمان کارفرما هستند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار