کد خبر: 1145045
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰

حامد اسماعیلیون، از لیدر‌های ضدانقلاب هفته گذشته اعلام کرد که از سمت خود به عنوان دبیر و سخنگوی انجمن خانواده‌های جان‌باختگان پرواز اوکراینی کناره‌گیری می‌کند. او مدعی شده که دلیل استعفایش حضور فعالانه‌تر در انقلاب زن، زندگی، آزادی و «پذیرش نقش رسمی در انقلاب ایران» است.
با این حال شواهدی وجود دارد که صحت ادعا‌های او را با تردید مواجه می‌کند؛ از جمله فشار‌ها و انتقاد‌های خانواده‌های جان‌باختگان به‌دلیل سوءاستفاده سیاسی‌ای که وی از جایگاهش می‌کرد. برخی حتی می‌گویند که او از این جایگاه سوءاستفاده مالی هم می‌کرده است. تعدادی از خانواده‌های جان‌باختگان هواپیما‌های اوکراینی همچون خانواده‌های جواد سلیمانی، محسن اسدی‌لاری و زهرا مجد در روز‌ها و ماه‌های گذشته در یادداشت‌ها و نامه‌هایی از فعالیت‌های براندازانه اسماعیلیون انتقاد کردند و خواستار استعفای وی از جایگاه دبیری و سخنگویی انجمن شدند.
علیرضا قندچی، یکی از اعضای انجمن چندی پیش درباره انحراف فعالیت‌های اسماعیلیون در توئیتی نوشت: «بنده هیچ‌گونه نقشی در تصمیم‌گیری‌های اخیر انجمن به‌راهبری حامد اسماعیلیون که از مسیر دادخواهی منحرف گشته و به سمت و سوی نامشخص تغییر نموده ندارم و با اعتقادات بنده منافات دارد.»
توئیت قندچی در اعلام نظر نسبت به توئیت یکی دیگر از اعضای انجمن بیان شد که نوشته بود: «به‌عنوان یکی از مؤسسان انجمن پرواز ۷۵۲ و کسی که به‌علت انحرافات و عدم شفافیت انجمن در همان سال اول از آن جدا شد می‌گویم که این انجمن نماینده تمام خانواده‌ها نیست. انجمن در خفه‌کردن صدای مخالف و جداسازی افراد به خودی و دشمن و نخودی ید طولایی دارد».
چندی پیش نیز شاهین مقدم از خانواده‌های جان‌باختگان در گفتگو با شبکه اینترنشنال از مدیریت اسماعیلیون انتقاد کرد و گفت: «این فقط انتقاد بنده نیست و این سؤال اصلی مطرح است که آیا انجمن مجاز به فعالیت سیاسی و دادن فراخوان یا هزینه کردن از منابع اختصاص داده‌شده برای پرونده هواپیماست؟ که مجری صحبت‌هایش را قطع کرد و گفت وقت تمام است». او سپس در توئیترش نوشت: «مصاحبه دیروزم با فرداد فرحزاد وسط مصاحبه به‌بهانه اتمام وقت قطع و فایل آن هم از شبکه برداشته شده است.» مقدم پس از اعلام خبر کناره‌گیری اسماعیلیون نیز در استوری اینستاگرامش نوشت: «واقعاً حیف شد...، خدا به داد مردم و انقلابشون برسه، حداقل قبل رفتن یه گزارش مالیِ کامل می‌دادی، گزارش کاری و عملکرد از جمیع هیئت شما و از دستاوردهاتون در پرونده ۷۵۲ که کسی چیزی ندید.»

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
0
0
براندازها سردرگم شده اند
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار