کد خبر: 1135253
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۳
منابع عراقی خبر دادند که وزیر خارجه عربستان سعودی فردا به منظور گفتگو با مقامات عراقی در زمینه‌های مختلف از جمله ازسرگیری مذاکرات با ایران وارد بغداد خواهد شد.

«فیصل بن فرحان بن عبدالله آل سعود» وزیر امور خارجه عربستان سعودی، فردا پنجشنبه، عازم عراق می‌شود.

بنابر گزارش امروز (چهارشنبه) خبرگزاری رسمی عراق (واع) به نقل از وزارتخانه این کشور، وزیر خارجه سعودی و «فؤاد حسین» همتای عراقی او فردا در مقر وزارتخانه عراق در کنفرانس مطبوعاتی مشترک به سؤالات خبرنگاران پاسخ خواهند داد.

وبگاه عراقی «شفق نیوز» نیز به نقل منابعی که آن‌ها را آگاه خواند، نوشت که بن فرحان در صدر هیأتی بلندپایه وارد بغداد خواهند شد و طی این سفر مقامات عراقی به‌ویژه در زمینه مسائل سیاسی، اقتصادی و امنیتی و همچنین ازسرگیری مذاکرات ریاض و تهران با میانجیگری عراق گفتگو خواهد کرد.

این سفر در حالی صورت خواهد گرفت که فؤاد حسین وزیر خارجه عراق اخیرا به شبکه خبری «رووداو» گفت: «ولی‌عهد سعودی از ما خواست میزبان دیدار وزیر خارجه سعودی با همتای ایرانی وی در بغداد باشیم. در حال حاضر مشغول هستیم و زمان دیدار علنی بین وزاری خارجه دو کشور را تعیین خواهیم کرد.»

«محمد شیاع السودانی» نخست وزیر عراق نیز چندی پیش در مصاحبه با شبکه «فرانس ۲۴» درباره وساطت بغداد در روابط تهران و ریاض اظهار داشت: «ما تمایل جدی ایران و عربستان سعودی برای ادامه نقش عراق به منظور نزدیک‌سازی دیدگاه‌های این دو کشور را احساس کردیم. ما مصمم به اجرای این نقش هستیم و بر این باوریم که این نقش طبیعی عراق است؛ نقش پیشگامی در نزدیک‌سازی نقطه‌نظرات مخالف.»

وی در عین حال خبر داده بود: «تماس‌های ما ادامه دارد. امیدواریم که به‌زودی دیداری داشته باشیم و این مباحثات و گفتگو‌ها را در بغداد با میانجیگری عراق از سر بگیریم.»

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار