کد خبر: 1134742
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۲
 
 
مدیرکل برنامه و بودجه شهرداری تهران گفت: در بودجه‌ریزی سازمان‌ها و شرکت‌ها در لایحه بودجه ۱۴۰۲ شهرداری تهران بر ایجاد انضباط مالی تأکید شده‌است. 
امیر شهرابی در این‌باره گفت: در مسیر بودجه‌ریزی شهرداری تهران در دو محور بودجه سازمان‌ها و شرکت‌ها و بودجه مناطق تحولاتی انجام شده‌است. 
وی بیان کرد: یکی از مشکلاتی که در حوزه بودجه سازمان‌ها و شرکت‌ها وجود داشت، عدم نظارت کامل مدیریت کلان بر نحوه عملکرد بودجه‌ای این مجموعه‌ها آن هم به دلیل ضعف ساختاری در سنوات گذشته بود. مدیر کل برنامه و بودجه شهرداری تهران با اشاره به اینکه این مشکل در دولت نیز دیده می‌شود و تنها مربوط به شهرداری تهران نیست، ادامه داد: با بازنگری در فرایند بودجه‌ریزی سازمان‌ها و شرکت‌ها، بودجه این مجموعه‌ها به سامانه مالی شهرداری تهران متصل می‌شود تا مسیر شفافیت و انضباط مالی‌ای که مد‌نظر شهردار تهران است، محقق شود و یک چارچوب کنترلی و نظارتی را در بودجه سازمان‌ها و شرکت‌ها داشته باشیم. 
وی با اشاره به اینکه در حوزه مناطق و ستاد نیز بازنگری‌هایی در ردیف‌های بودجه انجام شده و به سمت ادغام برخی از ردیف‌ها و تدقیق ردیف‌های بودجه به سمت واقعی‌سازی حرکت کرده‌ایم، بیان کرد: در این زمینه ۱۷ اقدام تحولی در حال وقوع است که کمک می‌کند تا بتوانیم به سمت یک بودجه عدالت‌محور بر اساس پتانسیل‌های مناطق یا کمبود‌هایی برویم که در مناطق کم‌برخوردار با آن روبه‌رو هستیم و بتوانیم با رفع موانع موجود به توسعه شهر تهران کمک کنیم. امیر شهرابی با تأکید بر اینکه در بودجه سازمان‌ها و شرکت‌ها دو محور اصلی را پیگیری می‌کنیم، یادآور شد: محور نخست بودجه هزینه‌ای این مجموعه‌ها مانند حقوق و دستمزد و هزینه‌های جاری آنهاست و محور دوم نیز بودجه‌های سرمایه‌ای است که شامل اقدامات عملی و برنامه‌ریزی‌های این مجموعه‌ها بر مبنای این بخش از ردیف بودجه است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار