کد خبر: 1133441
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰
ربوده‌شدن ۲۰۰کودک پناهجو رسوایی تازه‌ای را برای دولت انگلستان رقم زده‌است. به نوشته روزنامه «ایندیپندنت»، «رابرت جنریک» وزیر مهاجرت انگلیس به قانونگذاران این کشور گفته که بیش از ۲۰۰ کودک و نوجوان زیر ۱۸ سال در محل اقامت مورد تأیید دولت مفقود شده‌اند! بیشتر این افراد پسران نوجوان اهل آلبانی هستند. این کودکان به دست گروه‌های تبهکار از محل اسکان پناهجویان در شهر برایتون که زیر نظر وزارت کشور انگلیس اداره می‌شود، ربوده شده‌اند. این افشاگری پس از گزارش «آبزرور» از سکونتگاه کودکان مهاجر در «برایتون» در صدر خبر‌ها قرار گرفت. برخی گزارش‌ها و اسناد بر ارتباط نزدیک اعضای خاندان سلطنتی حاکم بر انگلیس با برخی از باند‌های قاچاق دختران و کودکان حکایت دارد. دادگاهی در امریکا، «گیسلاین مکسول» زن انگلیسی مؤسس شبکه برده‌داری جنسی را متهم کرد که با اغوای دختران جوان، حتی دختران ۱۴ ساله، آنان را برای سوء‌استفاده جنسی، در اختیار جفری اپستین امریکایی قرار می‌داده‌است تا به عنوان برده جنسی، در اختیار افراد ثروتمند و مشهور، از جمله اندرو شاهزاده انگلیسی و پسر ملکه انگلیس قرار گیرند
کبری فرشچی

ربوده و ناپدید شدن ده‌ها کودک پناهجو رسوایی تازه‌ای را برای دولت انگلستان رقم زده‌است. به نوشته روزنامه «ایندیپندنت» و «رابرت جنریک» وزیر مهاجرت انگلیس به قانونگذاران این کشور گفته که بیش از ۲۰۰ کودک و نوجوان زیر ۱۸ سال در محل اقامت مورد تأیید دولت مفقود شده‌اند. بیشتر این افراد پسران نوجوان اهل آلبانی هستند. این کودکان به دست گروه‌های تبهکار از محل اسکان پناهجویان در شهر برایتون واقع در جنوب انگلیس که زیر نظر وزارت کشور انگلیس اداره می‌شود، ربوده و ناپدید شده‌اند. این افشاگری پس از آن صورت گرفت که «آبزرور» گزارش داد یک فرد افشاگر از سکونتگاه کودکان مهاجر در «برایتون» گفته است که تعدادی از کودکان در خیابان خارج از مرکز ربوده‌شده شده‌اند. برخی گزارش‌ها و اسناد بر ارتباط نزدیک اعضای خاندان سلطنتی حاکم بر انگلیس با برخی از باند‌های قاچاق دختران و کودکان حکایت دارد. دادگاهی در امریکا، «گیسلاین مکسول» زن انگلیسی مؤسس شبکه برده‌داری جنسی را متهم کرد که با اغوای دختران جوان، حتی دختران ۱۴ ساله، آنان را برای سوء‌استفاده جنسی، در اختیار جفری اپستین امریکایی قرار می‌داده‌است تا به عنوان برده جنسی، در اختیار افراد ثروتمند و مشهور، از جمله اندرو شاهزاده انگلیسی و پسر ملکه انگلیس قرار گیرند.
بر اساس گزارش نشریه آبزرور، در یک و نیم سال اخیر حدود ۶۰۰ کودک بدون همراه به این محل اقامت پناهجویان منتقل شدند که ۱۳۶ نفر آنان ناپدید شده‌اند و تلاش‌ها برای یافتن ۷۹ کودک همچنان بی‌نتیجه بوده‌است. اطلاعات بیشتری از ملیت و هویت این کودکان منتشر نشده، اما این آمار تنها مربوط به یکی از مراکز استقرار مهاجران است که اطلاعات آن افشا شده‌است. به نوشته آبزرور یک منبع افشاگر، که برای یک شرکت پیمانکار وزارت کشورانگلیس کار می‌کند به نقل از افرادی که مسئول حفاظت از کودکان بودند می‌گویند، مشاهده کرده‌اند که کودکان پناهجو در خیابان بیرون از هتل داخل ماشین‌ها انداخته و ربوده می‌شوند.
نخستین‌بار نیست
این نخستین‌بار نیست که اخبار مربوط به ربایش کودکان پناهجو در کشور انگلیس منتشر می‌شود. پیش‌تر نشریه ایندیپندنت نوشت صد‌ها کودک پناهجو بدون همراه در انگلیس در انتظار اسکانند که برای مصون ماندن باید هر چه سریع‌تر اسکان داده شوند. سوئلا براورمن، وزیر کشور انگلیس در این رابطه گفت: «قدرت کامل برای جذب مهاجران غیرقانونی را نداریم. ما از مشکل تأمین اسکان برای آن‌ها رنج می‌بریم. ما پول‌های هنگفتی برای اسکان آن‌ها در هتل‌ها پرداخت می‌کنیم. از این به بعد، دیگر با کسانی که به صورت غیرقانونی به انگلیس می‌آیند، مسامحه نخواهیم کرد.»
یک نقطه سیاه دیگر
ربوده‌شدن کودکان، نقطه سیاه دیگری است که در پرونده دولت انگلیس ثبت می‌شود. ایوت کوپر، وزیر کشور دولت در سایه انگلیس، این موضوع را هولناک و شرم‌آور توصیف کرد و از دولت خواست آمار کودکان ربوده شده را منتشر کند.
«پیتر کایل» قانونگذار حزب کارگر در پارلمان این کشور گفت که ۷۶ کودک از هتلی در شهر ساحلی «برایتون» که مکان اسکان موقت پناهجویان بوده، ناپدید شده‌اند. کایل گفت: «حقیقت ناراحت‌کننده این است که اگر یکی از کودکان فامیل ما بود و گم می‌شد، همه کار‌ها در دنیا متوقف می‌شد، اما در جامعه‌ای که من نماینده آن هستم، یک کودک ناپدید شده، سپس پنج کودک ناپدید شدند و در حال حاضر ۷۶ نفر ناپدید شده‌اند و هیچ اتفاقی نمی‌افتد.»
«ایوت کوپر»، سخنگوی حزب کارگر هم دولت را به ترک کامل وظایف حمایت از کودکان متهم کرد. «راشل دو سوزا» کمیسر کودکان در انگلیس نیز گفت که گزارش‌های مربوط به ناپدید شدن کودکان از هتل‌ها یک‌بار دیگر آسیب‌پذیری کودکان را در انگلیس نشان داد.
او در نامه‌ای به وزارت کشور انگلیس نوشت: «من نگران امنیت این گروه از کودکان هستم که آسیب‌پذیری آن‌ها با صحبت نکردن به زبان انگلیسی تشدید می‌شود، بسیاری از آن‌ها پشتیبان ندارند و از حقوق خود آگاه نیستند.»
شکست دولت در مقابله با باند‌های تبهکاری
به گفته ایوت کوپر، وزیر کشور دولت در سایه انگلیس دولت در مقابله با باند‌های تبهکاری که جان مهاجران را به خطر می‌اندازند، شکست خورد. دولت همچنین در مجازات و محاکمه عناصر باند‌های تبهکار ناکام ماند.
ساره اندرسون فعال حقوقی نیز در این خصوص گفت: «دولت سوناک بر خلاف تعهداتش درباره جلوگیری از ورود مهاجران عمل کرد، زیرا در انعقاد توافقنامه تجاری با هند، اجازه داد هندی‌ها به انگلیس بیایند.»
وزیر مهاجرت انگلیس در نشست پارلمان در ماه اکتبر سال گذشته، به ناپدید شدن ۱۴۲ مهاجر پس از رسیدن به انگلیس اذعان کرد. استرداد مهاجران، در صدر اولویت‌های دولت سوناک قرار دارد، اولویتی که به گفته فعالان حقوق بشر، بر اساس آن، مهاجران را به خطر می‌اندازد. به ویژه که تبلیغات علیه مهاجران تشدید شده‌است.
نگرانی از ناپدید شدن کودکان
سازمان‌های غیردولتی در انگلیس بار‌ها نگرانی‌های خود را در مورد ناپدید شدن کودکان از محل اقامت خود ابراز و پیشنهاد کرده‎اند که به وزارت کشور انگلیس کمک کنند تا آن‌ها را ایمن نگه دارد، اما دولت انگلیس این پیشنهاد‌ها را رد کرده‌است.
«فیلیپ ایشولا»، مدیر اجرایی سازمان مبارزه با قاچاق کودک هشدار داده که وزارت کشور انگلیس پیشنهاد گروهی از سازمان‌ها برای ارزیابی را رد کرده‌است. این موضوع مربوط به بیش از یک سال پیش است و از آن زمان آشکار بود که نگرانی‎های جدی در مورد امنیت کودکان در این مراکز وجود دارد؛ از آن زمان به بعد، بار‌ها به وزارت کشور انگلیس هشدار داده شده‌است که کودکان ناپدید می‌شوند و احتمالاً مورد سوء‌استفاده قرار می‌گیرند، اما این نگرانی‌ها نادیده گرفته شده است.
ناظر مهاجرت انگلیس در ماه اکتبر گذشته به این نتیجه رسید، مراکزی که برای اسکان کودکان بدون همراه استفاده می‌شوند، از کارکنانی استفاده می‌کنند که توسط سرویس افشا و ممنوعیت (DBS) بررسی نشده‌اند.
برخی گزارش‌ها و اسناد بر ارتباط نزدیک اعضای خاندان سلطنتی حاکم بر انگلیس با برخی از باند‌های قاچاق دختران و کودکان حکایت دارد. دادگاهی در امریکا، «گیسلاین مکسول» زن انگلیسی مؤسس شبکه برده‌داری جنسی را متهم کرد که با اغوای دختران جوان، حتی دختران ۱۴ ساله، آنان را برای سوء‌استفاده جنسی، در اختیار جفری اپستین امریکایی قرار می‌داده است تا به عنوان برده جنسی، در اختیار افراد ثروتمند و مشهور، از جمله اندرو شاهزاده انگلیسی و پسر ملکه انگلیس قرار گیرند. پادشاه چارلز، رهبر انگلستان نیز خود با مجموعه‌ای از فساد جنسی و اخلاقی مواجه است که بی‌بی‌سی بار‌ها با داستانسرایی‌های عاشقانه به دنبال پنهان‌سازی و اهمیت‌زدایی از رسوایی‌های اخلاقی چارلز برآمده‌است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار