کد خبر: 1133315
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۲
روز گذشته سه خودروی متنوع در بستر بورس کالا عرضه شد و هر سه خودرو زیر قیمت بازار معامله شدند.

روز گذشته سه خودروی هایما (ایران خودرو)، لاماری ایما (آرین پارس موتور) و خودروی T ۵ اتوماتیک (فرداموتور) روی تابلوی معاملات بورس کالا رفتند که قیمت هرکدام از این خودرو‌ها و میزان تقاضایی که برای عرضه‌ها شکل گرفت متفاوت است.

بر این اساس ۲۰۰۰ دستگاه هایما S ۷ با قیمت پایه ۷۴۳ میلیون تومان در بورس کالا عرضه شد. پیش پرداخت این خودرو ۵۰ درصد و تاریخ تحویل آن ۲۰ اردیبهشت سال آینده خواهد بود. این خودرو با رنگ سفید در بورس عرضه شد، اما پیش از عرضه اعلام شد که به درخواست خریدار امکان تغییر رنگ به مشکی متالیک آبنوس و خاکستری متالیک وجود دارد.

در این راستا و طی معاملات روز گذشته بورس کالا، هر دستگاه هایما S ۷ سفید با قیمت میانگین ۱.۰۲میلیارد تومان در بورس کالا معامله شد. درحالی که قیمت این خودرو در بازار حداقل یک میلیارد و ۳۷۰ میلیون تومان است. به این ترتیب هایما S ۷ سفید با احتساب همه هزینه‌ها در بورس یک میلیارد و ۱۵۶ میلیون تومان تمام می‌شود که حداقل ۲۱۴ میلیون تومان ارزان‌تر از بازار است.

برای ۲۰۰۰ دستگاه هایما S ۷ سفید ۸۱۲۸ دستگاه تقاضا شکل گرفت و در پایان همان میزان عرضه فروخته شد. قیمت تمام شده خودروی هایما S ۷ سفید برای خریدار، قیمت کشف شده به علاوه ۱۳ درصد مالیات و عوارض قانونی، ۴.۳۷۱ میلیون تومان هزینه‌های مربوط به شماره‌گذاری، پلاک و بیمه و هزینه‌های دیگر است.

هر سه رنگ لاماری، زیر قیمت بازار معامله شدند

همچنین ۵۵۰ دستگاه لاماری ایما با قیمت پایه ۹۸۱ میلیون تومان در بورس کالا عرضه شد. پیش پرداخت این خودرو ۵۰ درصد بود و تاریخ تحویل آن نیز ۵ اردیبهشت سال ۱۴۰۲ است.

بر این اساس هر دستگاه لاماری ایما مشکی با قیمت میانگین ۱.۸۲۳ میلیارد تومان در بورس کالا معامله شد؛ متوسط قیمت این محصول در بازار حداقل ۲.۱ میلیارد تومان است. برای لاماری ایما مشکی ۲۰۰ دستگاه عرضه شد که ۹۵۵ دستگاه تقاضا شکل گرفت و در پایان همان میزان عرضه فروخته شد. قیمت تمام شده خودروی لاماری ایما مشکی برای خریدار، قیمت کشف شده به علاوه ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده و ۲۴.۷ میلیون تومان هزینه‌های مربوط به شماره‌گذاری، پلاک و بیمه و هزینه‌های دیگر است.

از سوی دیگر هر دستگاه لاماری ایما سفید با قیمت میانگین ۱.۶۷۲ میلیارد تومان در بورس کالا معامله شد. متوسط قیمت این محصول نیز در بازار حداقل ۲میلیارد و ۵۰ میلیون تومان است. به این ترتیب لاماری ایما سفید با احتساب همه هزینه‌ها در بورس یک میلیارد و ۸۴۶ میلیون تومان تمام می‌شود که حداقل ۲۰۴ میلیون تومان ارزان‌تر از بازار است. برای لاماری ایما سفید ۲۰۰ دستگاه عرضه شد که ۸۵۲ دستگاه تقاضا شکل گرفت و در پایان همان میزان عرضه فروخته شد.

هر دستگاه لاماری ایما خاکستری با قیمت میانگین ۱.۶۱۶میلیارد تومان در بورس کالا معامله شد؛ متوسط قیمت این محصول در بازار حداقل ۲میلیارد و ۵۰ میلیون تومان است. به این ترتیب لاماری خاکستری با احتساب همه هزینه‌ها در بورس یک میلیارد و ۷۸۶ میلیون تومان تمام می‌شود که حداقل ۲۶۴ میلیون تومان ارزان‌تر از بازار است. برای لاماری ایما خاکستری ۱۵۰ دستگاه عرضه شد که ۴۶۳ دستگاه تقاضا شکل گرفت و در پایان همان میزان عرضه فروخته شد.

البته قیمت تمام شده خودروی لاماری سفید، مشکی و خاکستری برای خریدار، قیمت کشف شده به علاوه ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده، ۲۴.۷ میلیون تومان هزینه‌های مربوط به شماره‌گذاری، پلاک و بیمه و هزینه‌های دیگر است.

T ۵ هم‌قیمت بازار

۵۰۰ دستگاه خودروی T ۵ اتوماتیک نیز چهارم بهمن ماه با قیمت پایه یک میلیارد و ۱۷۴ میلیون تومان عرضه شد. از این تعداد ۲۰۰ دستگاه سفید و ۳۰۰ دستگاه مشکی بودند. پیش پرداخت این خودرو هم ۵۰ درصد بود و تاریخ تحویل آن ۲۰ اردیبهشت سال آینده است. هر دو رنگ این خودرو طی معاملات روز گذشته با همان قیمت پایه یک میلیارد و ۱۷۴ میلیون تومان به فروش رفت.

در نوبت نخست عرضه، برای خودروی T ۵ اتوماتیک مشکی، ۳۰۰ دستگاه عرضه شد که تعداد ۳۱ دستگاه تقاضا برای آن شکل گرفت و در پایان همان تعداد تقاضا به قیمت پایه یک میلیارد و ۱۷۴ میلیون تومان به فروش رفت. در نوبت دوم عرضه، برای خودروی T ۵ اتوماتیک سفید، ۲۰۰ دستگاه عرضه شد که تعداد ۱۹ دستگاه تقاضا برای آن شکل گرفت و در پایان همان تعداد تقاضا به قیمت پایه یک میلیارد و ۱۷۴ میلیون تومان به فروش رفت.

قیمت تمام شده خودروی T ۵ اتوماتیک (مشکی و سفید) برای خریدار، قیمت کشف شده به علاوه ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده، ۲۷ میلیون تومان هزینه‌های مربوط به شماره‌گذاری، پلاک و بیمه و هزینه‌های مربوط به کارمزد معاملات است.

منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار