کد خبر: 1119897
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۱
نخست وزیر فنلاند:
نخست وزیر فنلاند مدعی شد که اگر نقش‌آفرینی آمریکا در جنگ اوکراین در کار نبود، کشور‌های اروپایی حالا در موقعیت خطرناکی قرار داشتند.

نخست وزیر فنلاند با درخواست از متحدان هلسینکی برای تقویت توانمندی‌های تدافعی، مدعی شد که نقش آمریکا در جنگ اوکراین، اتحادیه اروپا را از قرار گرفتن در موقعیتی خطرناک نجات داده است.

مارین در جریان سفر به استرالیا گفت که اتحادیه اروپا به تنهایی قادر به مدیریت بحران جاری نبوده و افزود: کاملا با شما صادق هستم. اروپا به اندازه کافی قوی نیست. اگر آمریکا در جنگ اوکراین مداخله نمی‌کرد، ما حالا به دردسر افتاده بودیم.

مارین با اشاره به اینکه اروپا باید برای قوی‌تر کردن این بلوک نهایت تلاش خود را انجام دهد، گفت: باید اطمینان حاصل کنیم که وقتی پای دفاع از اروپا و صنایع دفاعی این بلوک در میان باشد، توانمندی‌های تدافعی خودمان را بهبود ببخشیم.

وی همچنین یادآور شد که عملیات نظامی روسیه در اوکراین، محاسبات سیاسی هلسینکی را «یک‌شبه» تغییر داده استو فنلاند و سوئد در ماه مه، درخواست خود برای پیوستن به ناتو را تسلیم این ائتلاف کردند و گرچه این ائتلاف نظامی از درخواست مذکور استقبال کرده، اما درخواست این دو کشور هنوز به تایید تمام ۳۰ عضو ناتو نرسیده است.

ائتلاف ناتو به رهبری آمریکا به دفعات مدعی شده که گرچه از اوکراین حمایت نظامی می‌کند، اما طرف جنگ نیست. با این حال، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه دیروز (پنجشنبه) واشنگتن و ناتو را به مشارکت مستقیم در جنگ متهم کرد.

لاوروف گفت که مسکو به معماری امنیتی که کشور‌های غربی بدون روسیه و بلاروس در تلاش برای طراحی و پیاده‌سازی آن هستند، نیازی ندارد. وی تاکید کرد که امنیت اروپا حالا کاملا در سرسپردگی به آمریکا خلاصه می‌شود.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار