کد خبر: 1119725
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۵
وزیر آموزش و پرورش:
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به برنامه‌ریزی برای اجرای دو طرح «هر دانش‌آموز یک هنر» و «هر دانش‌آموز یک مهارت»، گفت: طبق سند تحول بنیادین، ۱۰ تا ۲۰ درصد ساعات درسی دانش آموزان باید خارج از مدرسه باشد که در صورت اجرا آموزش و پرورش از حالت بسته و خشک خارج می‌شود.

یوسف نوری ظهر امروز در ادامه سفر خود به استان یزد در جریان دیدار با شماری از دانش آموزان این استان اظهار کرد: هر دانش آموز باید حداقل یک مهارت و هنر را بیاموزد و ما قصد داریم این مهم را با تدوین و اجرای دو طرح «هر دانش‌آموز یک هنر» و «هر دانش‌آموز یک مهارت» عملیاتی کنیم.

وی در مورد ورزش مقطع ابتدایی نیز افزود: ما ساعات ورزش ابتدایی را اضافه کردیم ضمن آن که ۳۲ زورخانه نیز برای دانش آموزان کشور در حال ساخت داریم.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه با بیان این‌که ۲۱۰۰ زمین چمن و سالن مدرسه در سطح کشور نیز در حال ساخت است، گفت: تاکنون ۱۱۰۰ مورد آن تکمیل شده است.

نوری تصریح کرد: استان یزد در کنکور سراسری طی ۲۸ سال متوالی صدرنشین بوده است؛ لازم است دانش آموزان این استان در المپیاد‌ها هم مثل کنکور، رتبه‌های اول کشور و جهان را کسب کنند.

وی بر تقویت المپیاد‌ها و توجه ویژه به آن در وزارتخانه هم اشاره کرد و گفت: همین توجه باعث شده تا هفت مدال کسب شده در سال گذشته در این حوزه به ۲۰ مدال در سالجاری برسد.

نوری در پایان خاطرنشان کرد: شما دانش‌آموزان باید علاوه بر کسب و علم و دانش در زمینه هنر هم مهارت داشته باشید تا آن هنر با علم شما عجین شود.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار