کد خبر: 1117395
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۹
در پی ماندگاری هوای آلوده، مهد کودک و پیش دبستانی‌های استان‌های تهران و البرز فردا سه شنبه اول آذر تعطیل میشود

با تصمیم کارگروه اضطرار آلودگی هوای تهران، همه مدارس ابتدایی استان تهران بجز دماوند، فیروزکوه و پردیس فردا سه شنبه اول آذر برای دومین روز به علت تشدید آلودگی هوا غیرحضوری شد. تعطیلی مهد کودک و پیش دبستانی‌ها و غیرحضوری شدن برخی مدارس استان تهران برای دومین روز

با تصویب این کارگروه همچنین مهد‌ها و پیش دبستانی‌های شهر و استان تهران بجز در شهرستان‌های دماوند، فیروزکوه و پردیس فردا تعطیل است. براین اساس مدیران موظف شدند با توجه به تعطیلی مهد‌ها و پیش دبستانی‌ها با مرخصی والدین موافقت کنند.

در استان البرز هم فردا سه شنبه اول آذر مهد کودک و پیش دبستانی‌ها تعطیل و مدارس ابتدایی غیرحضوری خواهد بود.

به همه افراد بویژه بیمارن قلبی و تنفسی، بانوان باردار و کودکان توصیه شده از تردد غیرحضوری در شهر خودداری و درصورت ضرورت از ماسک استفاده کنند. به دیگر افراد هم توصیه شده در فضای باز ورزش نکنند.
پایگاه‌های سیار فوریت‌های پزشکی اعم از اورژانس و هلال احمر برای خدمات رسنی به بیماران احتمالی در مناطق پرتردد شهر، جانمایی شدند.

فروش مجوز‌های روزانه طرح ترافیک و فعالیت واحد‌های تولید بتن آماده، شن و ماسه و آسفالت هم تا چهارشنبه ۲ آذر و روشن ماندن اتوبوس‌ها و مینی بوس‌ها در پایانه‌های مسافربری و فعالیت‌های عمرانی که موجب تشدید آلودگی هوا می‌شود، تا اطلاع بعدی ممنوع است. ممنوعیت مصرف نفت کوره و مازوت در کلیه واحد‌های نیروگاهی، صنعتی، تولیدی، معدنی و خدماتی استان تهران نیز همچنان ادامه یابد.

پلیس راهور تهران بزرگ و پلیس راه فاتب نیز موظف شدند از تردد شبانه کامیون‌ها به استثنای کامیون‌های حامل سوخت، مواد غذایی و مواد فاسد شدنی و تردد موتور سیکلت‌ها، خودرو‌های دودزا و فاقد معاینه فنی و همچنین وسایل نقلیه دودزا دارای معاینه فنی جلوگیری کنند.

شهرداران استان تهران هم باید از پسماند سوزی و سوزاندن شاخ و برگ درختان جلوگیری و براین موضوع نظارت ویژه کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار