کد خبر: 1117373
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰
دنیا حیدری

اتفاقات این روز‌های ورزش کشور و نوع نگاه آقایان مسئول یادآور قسمتی از داستان‌های مجید است؛ سریالی جذاب که اوقات فراغت جوانان را در روز‌های گرم تابستان پرمی‌کرد؛ سریالی با نکات آموزنده بسیار که در لابه‌لای شیطنت‌های مجید و روزمرگی‌های مادربزرگش روایت می‌شد.
در یکی از این قسمت‌ها، مجید کارنامه‌اش را که می‌گیرد، نمره صفری که از معلم ورزش گرفته چنان او را ناراحت می‌کند که تمام زمان خود را برای گرفتن نمره‌ای قابل قبول صرف ورزش می‌کند؛ تلاشی که اتفاقاً جواب هم می‌دهد و مرتبه بعدی که کارنامه می‌دهند، مجید موفق به گرفتن نمره ۲۰ از معلم ورزش خود می‌شود، اما در مقابل در تمام دروس دیگر تک گرفته است، چراکه تمام زمان خود را تنها صرف ورزش کرده بود!
این حکایت ورزش ایران است. تو گویی که آقایان از روی دست کیومرث پوراحمد کپی‌برداری کرده و تلاش مجید برای گرفتن نمره ۲۰ از ورزش را الگوی خود قرار داده‌اند. درست با همان سهل‌انگاری در مورد دیگر دروس که نتیجه‌ای تأسفبار و غیرقابل جبران را به دنبال داشت!
مسئولان ورزش ایران به خصوص در این روز‌ها که تب جام جهانی کل دنیا را مبتلا کرده، چنان سرگرم فوتبال شده‌اند که دیگر رشته‌ها را پاک فراموش کرده‌اند، به گونه‌ای که شاهد اتفاق‌های ناگواری، چون پناهنده شدن رئیس یک فدراسیون ورزشی و ناکامی تکواندوی جهان هستیم. هر چند قبل از جام جهانی هم شاهد بی‌توجهی تأسفباری نسبت به خیلی از رشته‌های ورزشی بوده‌ایم! نگاه تغییرناپذیری که حتی بسیاری از قهرمانان ورزشی را از ادامه کار منصرف کرده، اما تأثیری در نوع نگاه آقایان ایجاد نکرده است.
امروز، اما نه تنها وزیر ورزش و معاونان او که مدیران، مسئولان و حتی ورزشکاران دیگر رشته‌های ورزشی نیز تمام هم و غم و حواس‌شان معطوف فوتبال است و جام جهانی! به طوری که حتی بنا، سرمربی سابق تیم ملی کشتی فرنگی ایران نیز در خصوص فوتبال صحبت می‌کند! آن هم در شرایطی که بعد از کناره‌گیری‌اش از کشتی، در خصوص رشته تخصصی خود نیز لب به سخن باز نکرده بود، اما حالا فوتبال حتی زبان او را هم باز کرده است.
حمایت از تیم ملی فوتبال به خصوص در جام جهانی بی‌هیچ شک و تردیدی حق تک‌تک ملت ایران است، اما این حق، توجیه خوبی نیست برای آنکه رؤسای فدراسیون‌ها و حتی وزیر و معاونان او چشم از دیگر رشته‌ها بردارند و تمام نگاه‌شان روی فوتبال باشد؛ توجهی افراطی که نه تنها باعث دلسردی ورزشکاران دیگر رشته‌ها می‌شود که باعث از دست رفتن موقعیت‌های مختلف آماده‌سازی برای حضور در مسابقات مهم می‌شود، خصوصاً که امسال و سال آینده سال کسب سهمیه المپیک است و بسیار مهم!

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار