کد خبر: 1117302
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۰
وزیر کشور:
وزیر کشور با تاکید بر حقد و کینه سعودی‌ها و انگلیسی‌ها نسبت به ایران، از احزاب، جریانات سیاسی و شخصیت‌ها خواست برابر اغتشاشگران و برهم زنندگان امنیت کشور، موضع‌گیری روشن داشته باشند.
احمد وحیدی روز دوشنبه در مراسمی به مناسبت هفته بسیج(۲۹ آبان تا ۵ آذر) در جمع کارکنان وزارت کشور، گفت: استقلال، امنیت، منافع و ثبات ملی کشور و انقلاب موضع‌گیری شفاف گروه‌ها و شخصیت‌های سیاسی در برابر توطئه آشکار دشمن را ایجاب می‌کند.

وزیر کشور ادامه داد: جریان دشمن امروز با در پیش گرفتن جنگ ترکیبی و به میدان آوردن همه ظرفیت‌های رسانه‌ای به دنبال تضعیف پایه‌های ثبات و امنیت کشور است و در این شرایط حساس باید همگان با هوشیاری و آگاهی کامل برابر دسیسه‌های معاندان عمل کنند.

وحیدی گفت: هیچ ایرانیِ ایران‌دوست نمی‌پذیرد که کشور با توطئه دشمن، ناامن شود و از این رو شخصیت‌ها و چهره‌ها باید موضع مشخص و آشکاری نسبت به ناامنی و بی ثبات سازی جریان معاند داشته باشند.

وی با بیان اینکه نباید مقهور جنگ نرم دشمن شد، خاطرنشان کرد: ایران اینترنشنال با پول عربستان سعودی و شبکه بی بی سی با حمایت و بودجه دولت انگلیس اداره می‌شود و بر همگان حقد و کینه سعودی‌ها و انگلیسی‌ها نسبت به ایران عزیز مشخص است. برای همین روایت این رسانه‌ها همواره از سر دشمنی و تلاش برای تضعیف ایران بوده است.

تلاش برای مهندسی ذهن و افکار از سوی جریان رسانه ای دشمن دیگر محور مورد اشاره وحیدی بود و در این باره گفت: نباید اجازه دهیم که جوانان که سرمایه‌های اصلی کشور هستند در تله دشمن قرار گیرند و روشنگری حقایق و اهداف پلید دشمن از ضروریات جدی است.

وزیر کشور یادآور شد: دشمن با تمام ظرفیت و با انتشار اخبار دروغین، سعی در القای فضای بی ثباتی در کشور دارد که باید با این احساس ناامنی مقابله کنیم.

حضور بسیجیان در میدان دفاع از امنیت مردم

وحیدی با اشاره به اغتشاشات اخیر در کشور اظهار کرد: در اتفاقات اخیر، نیروهای خدوم بسیجی سربلند و پر افتخار عمل کردند و آنچه دشمن برای ایجاد ناامنی و بی ثباتی در کشور طراحی کرده بود را خنثی ساختند.

وزیر کشور با بیان اینکه دشمن برای تضعیف اقتدار و توان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دست به انواع توطئه‌های ترکیبی و پیچیده می‌زند؛ گفت: امروز بسیجیان مقابل توطئه جدید دشمن در میدان مخلصانه و قهرمانانه حضور دارند و در این مسیر جان نثاری می‌کنند.

وحیدی با بیان اینکه بسیجیان در همه نقاط کشور در حال دفاع از امنیت و آرامش مردم هستند، اظهار کرد: بسیجیان امروز دهه هشتادی هایی هستند که با عشق به مکتب امام خمینی(ره) و آرمان‌های انقلاب اسلامی به مقابله با اغتشاشگران می‌پردازند.

وی با ذکر این جمله امام راحل که جوانان امروز اگر برتر از جوانان صدر اسلام نباشند پایین‌تر نیستند، ادامه داد: نسل امروز بسیجیان از نسل اول انقلاب هم پرشورتر و انقلابی‌تر هستند و این همان نشانه زنده و پویا بودن این انقلاب بزرگ دینی است.

وزیر کشور ترس اصلی دشمن را پویایی و زنده بودن انقلاب اسلامی دانست و گفت: دشمن می‌پنداشت با ابزار تحریم اقتصادی می‌تواند اهدافش را پیش ببرد اما در عمل دید که انقلاب به مسیر پیشرفت خود ادامه می دهد و مشکلات کشور در حال برطرف شدن و مدیریت است.

وحیدی دستیابی علمی کشور به فناورهای نوین به خصوص موشک هایپرسونیک گفت: موشک هایپرسونیک یک طیف بزرگی از دانش و فناروی است که جوانان و مهندسان پرتلاش کشور به آن دست یافته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: دشمن بعد از ناامیدی از فشار اقتصادی به سمت جنگ ترکیبی روی آورد و در این جنگ همه ظرفیت‌ها را به میدان آورده است.

ضرورت مقابله با روایت دروغین و جنگ شناختی دشمن

وحیدی با تأکید بر اهمیت مقابله با روایت دروغین و جنگ شناختی دشمن گفت: دشمن با جریانات برانداز و تجزیه طلب رسما و علنا نشست برگزار می‌کند و این امر نه نشانه قدرت، بلکه استیصال آنها از پیشرفت کشور است.

وزیر کشور افزود: جریان خشن و تندی که امنیت مردم را نشانه گرفته است، به عنوان اعتراضات مسالمت آمیز جلوه می‌دهند و در مقابل، علیه بسیجیان و مدافعان امنیت که از حریم کشور پاسداری می کنند؛ شبهه‌افکنی می‌کنند.

رئیس شورای امنیت کشور خاطر نشان کرد: نباید اجازه دهیم، دشمن روایت‌سازی دروغین داشته باشد و امروز بسیجیان عزیز کشور جانانه از امنیت کشور دفاع می کنند.

منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار