کد خبر: 1116982
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۹
اسکندری گفت: بیش از دو میلیارد و ۶۰۰ میلیون لیتر در مخازن نیروگاه ها سوخت ذخیره شده است.
ناصر اسکندری، معاون راهبری تولید شرکت برق حرارتی در حاشیه بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در مجموعه نمایشگاه یک حرکت جمعی برای ساخت داخل صورت گرفته است، اظهار داشت: در این نمایشگاه نیازهای های‌تک در حوزه‌های مختلف از جمله نیروگاهی توسط متخصصان داخلی و شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی رفع می‌شوند و جای بسیار خوشحالی است که بیش از ۹۵ درصد قطعات مورد نیاز نیروگاهی در ایران ساخته می‌شوند.

وی با اشاره به افزایش ظرفیت تولید نیروگاه‌ها، گفت: تا پیک برق آینده نزدیک به ۶ هزار مگاوات به ظرفیت نیروگاهی افزوده خواهد شد.

اسکندری اضافه کرد: موضوع قیمت برق در لایحه بودجه ۱۴۰۲ را کارشناسان اقتصادی بررسی و با توجه به مباحث کلان انرژی کشور تصمیم خواهند گرفت.

معاون راهبری تولید شرکت برق حرارتی با تاکید بر اینکه یکی از موضوعات جدی توسعه نیروگاهی کشور، تکمیل سیکل‌ترکیبی نیروگاه‌ها و به عبارتی ساخت بخش بخار است، عنوان کرد: خوشبختانه از لحاظ راندمان نیروگاه‌ها جز و کشورهای درحال توسعه و یا از میانگین به بالا در دنیا هستیم و جهت‌گیری مجموعه برق حرارتی کشور به سمتی است که بخش بخار نیروگاه‌هایی که بدون مصرف سوخت برق تولید می‌کنند را در برنامه اصلی خود قرار دهد و در سایر بخش‌ها هم نیروگاه‌های کلاس F و بالاتر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اسکندری در ادامه درخصوص ذخایر سوخت نیروگاه‌های برق حرارتی، اظهار داشت: نیروگاه‌ها بر مبنای گاز طراحی شده‌اند و با توجه به اینکه مصارف خانگی در زمستان بسیار افزایش پیدا می‌کند گاز تحویلی نیروگاه‌ها محدود شده و سوخت مایع جایگزین می‌شود.

وی ادامه داد: خوشبختانه هماهنگی مناسبی بین وزارت نیرو و وزارت نفت وجود دارد و مجموعه پخش و پالایش کشور تلاش می‌کنند نیاز نیروگاه‌ها را تأمین کنند که تاکنون این اقدام به خوبی انجام شده است.

به گفته معاون راهبری تولید شرکت برق حرارتی بیش از دو میلیارد و ۶۰۰ میلیون لیتر در مخازن نیروگاه‌ها سوخت ذخیره شده است.

اسکندری درباره برخی موضوعات مطروحه جهت برنامه‌ریزی برای مصرف ۳۵ میلیون مترمکعب مازوت در نیروگاه‌ها که در شبکه‌های اجتماعی مطرح شده است، عنوان کرد: برای تأمین نیاز برق مردم عزیز کشورمان، سوخت مایع اولویت دوم نیروگاه‌های حرارتی کشور است.

وی در پایان با اشاره به اینکه سوخت نیروگاه‌ها با توجه به نیاز شبکه برق و مباحث محیط‌زیستی استفاده می‌شوند و در این زمینه نگرانی وجود ندارد، عنوان کرد: وضعیت تحویلی سوخت با توجه به شرایط، تغییر می‌کند.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار