کد خبر: 1116930
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۴
گزارش ها نشان می دهد کمبود داروی مخصوص کودکان و بیمارستان‌های مملو از جمعیت به دلیل شیوع گسترده سه نوع ویروس، دولت فدرال کانادا را با چالش های بسیاری از سوی مخالفان روبرو کرده‌ است.
دولت فدرال کانادا در پی کمبود داروی مخصوص کودکان اعلام کرد که بیش از یک میلیون بطری داروی مسکن کودکان از هفته آینده وارد می شود.

«دکتر سوپریا شارما» مشاور ارشد پزشکی دولت به خبرنگاران گفت که نظام سلامت کانادا در حال بررسی "همه اهرم های" موجود برای اصلاح وضعیت است و متوجه است که شرایط کنونی تا چه اندازه برای والدین و کارکنان بخش سلامت چالش برانگیز است.

وی افزود: اگرچه کمبود دارو همچنان سرفصل خبرها است، اما ما به طور خستگی ناپذیری در تلاش برای وضعیت موجود هستیم. این کار زمانبر است و با واردات استامینوفن و ایبوپروفن اوضاع بهتر خواهد شد.

گزارش ها حاکی است کمبود دارو در کانادا از اوایل بهار گذشته آغاز شده و صدها دارو یا رو به اتمام است یا به طور کامل موجود نیست. ضمن آنکه کمبود دارو تنها مخصوص به حوزه کودکان نیست.

گفته می شود در حال حاضر سه ویروس RSV (ویروس سنسشیال تنفسی) آنفولانزا و کووید-۱۹ در کانادا غالب بوده و بیمارستان ها را مملو از جمعیت کودکان و گروه های آسیب‌پذیر دیگر کرده است.  

براساس داده‌های موجود دولت اوتاوا با کمبود ۸۰۰ دارو روبرو است و ۲۳ دارو بسیار کمیاب هستند. از همین رو دولت «جاستین ترودو» در هفته‌های اخیر تحت فشار فزاینده‌ای از سوی مخالفان قرار گرفته است. محافظه کاران از بانک مرکزی این کشور خواسته اند تا اجازه فروش داروهای با برچسب زبان خارجی را بدهد.

«دکتر ترزا تام» مدیر ارشد بهداشت عمومی کانادا نیز در یک نشست خبری کمبود داروهای مورد نیاز  را چالشی برای نظام بهداشتی این کشور دانست و اضافه کرد: کووید-۱۹ همچنان در سراسر کشور در گردش است و سطح ابتلا به ویروس تنفسی  RSV بالاتر از حد انتظار برای این فصل از سال می باشد.

وی تشریح کرد: ویروس RSV و آنفولانزا تاثیر زیادی بر کودکان دارند و درحالیکه بیمارستان ها مملو از کودکان مبتلا است، واکسنی در دسترس نیست. وی سپس توضیح داد که واکسینه کردن کودکان برای مقابله با آنفلوانزا و کووید-۱۹ مهم است.

کارشناسان حوزه دارو دلایل دارو را پیچیده عنوان کرده اند و می گویند ترکیبی از تقاضا، وقفه در زنجیره تامین و اختلالات تولید عامل اصلی چالش پیش آمده است.

به گفته کارشناسان صنعت، بسیاری از قفسه‌های داروخانه‌ها خالی مانده‌اند و داروهای آلرژی کودکان، مسکن‌ها و شربت سرفه کودکان و سرماخوردگی بزرگسالان، قطره‌های چشمی و برخی آنتی‌بیوتیک‌های خوراکی تمام شده‌اند.

چندین داروساز در سرتاسر کانادا اعلام کرده اند که وضعیت دارو بهبود نیافته و اوضاع رو به وخامت است.

منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار