کد خبر: 1116683
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۰
لیونل مسی، کیلین امباپه، نیمار، هری کین و جمال موسیالا ستاره‌هایی هستند که می‌توانند در جام جهانی قطر بدرخشند و تیم کشور خود را تا قهرمانی پیش ببرند.

از روز یکشنبه، جام جهانی فوتبال به عنوان مهم‌ترین فستیوال بین‌المللی محبوب‌ترین ورزش دنیا کلید می‌خورد. البته هر جام جهانی داستان خودش را دارد. در سال ۲۰۱۸ چه کسی انتظار داشت کرواسی به فینال صعود کند؟ و چه کسی به طور جدی ۸ سال قبل باور داشت که تیم آلمان در خاک برزیل و در نیمه نهایی جام، میزبان بزرگ را ۷ بریک شکست می‌دهد؟

مسلما پیش‌بینی این نکته که یک دوره جام جهانی چگونه شروع خواهد شد و پیش خواهد رفت، اغلب نامشخص است. زیرا عوامل زیادی در شکل‌گیری مسابقات، دخیل هستند.

اما با توجه به موجود بودن اطلاعات و عملکرد روزها، هفته‌ها و ماه‌های اخیر می‌توان در آستانه شروع یک تورنمنت، بازیکنانی را شناسایی کرد که به احتمال زیاد در جام خواهند درخشید.

در زمان کم تا شروع جام، گزارشگر روزنامه آس اسپانیا از ۵ چهره درخشان و احتمالی جام جهانی قطر نام به میان آورده که می‌توانند در بازی‌ها حتی تیم کشورشان را تا قهرمانی پیش ببرند.

لیونل مسی (آرژانتین)

از مسی تا نیمار و امباپه؛ ۵ ستاره که می‌توانند عامل قهرمانی در جام جهانی شوند

آرژانتین با قدرت به جام می‌آید. تیم صاحب افتخار به دلیل دراختیار داشتن رکورد ۳۶ بازی بدون شکست متوالی از تابستان ۲۰۱۹ به عنوان یکی از شانس‌های مسلم قهرمانی این دوره، حضورش را در پیکارهای قطر ۲۰۲۲ اعلام می‌کند.

به باور برخی این دوره از جام جهانی شاید آخرین حضور لیونل مسی در یک ورلدکاپ باشد، با این حال همه این نکته رادنبال می‌کنند که آیا بهترین بازیکن ۷ دوره جهان، می‌تواند قهرمانی بازی‌ها هم شود؟

این سوالی است که پاسخ آن در روزهای واپسین جام مشخص می‌شود اما با توجه به فرم خوب ابرستاره تمام نشدنی در تیم پاری‌سن‌ژرمن، شاید بهتر باشد بگوییم جدی‌ترین گزینه برای کسب عنوان بهترین بازیکن جام ، بعد توپ طلا و قهرمانی احتمالی است. او دلیلی واضح است تا علاقمندان پای گیرنده‌های تلویزیونی در سراسر جهان بازی‌هایش را با دقت زیاد تماشا کنند.

کیلین امباپه (فرانسه)

از مسی تا نیمار و امباپه؛ ۵ ستاره که می‌توانند عامل قهرمانی در جام جهانی شوند

وقتی جام های جهانی قبلی را مرور می‌کنیم، می‌بینیم قهرمان جام وقتی برای دفاع از عنوانش به جام جهانی دیگری واردشده، کار بسیار سختی داشته است.

به عنوان نمونه در جام جهانی ۲۰۱۸ آلمان، قهرمان قدرتمند برزیل ۲۰۱۴ در همان مرحله گروهی مجبور شد از مسابقات کنار رود.فرانسه در جام جهانی ۲۰۰۲ بدون آنکه در گلزنی موفق باشد، از جام جهانی حذف شد. تیم فرانسه که قهرمان جام جهانی روسیه شد، در ماه‌های اخیر به شکلی ظاهر شده که این ذهنیت را بوجود آورده دیگر نمی‌تواند در اوج توانایی‌هایش باشد و به همین دلیل شکست‌هایی را تجربه کرده است.

با این حال گروهی از کارشناسان به درخشش مجدد فرانسه باور دارند. آنها می‌گویند این تیم می‌تواند در بازی‌های قطر هم بدرخشد.

البته در این صورت باید حتما در تیم سراغ امباپه را گرفت. بازیکنی که با درخشش مجدد فرانسه، می‌تواند تا حد ستاره برتر جام ۲۰۲۲ اوج گیرد.

نیمار (برزیل)

از مسی تا نیمار و امباپه؛ ۵ ستاره که می‌توانند عامل قهرمانی در جام جهانی شوند

نیمار در هفته‌های اخیر هر وقت که با تیم پاری سن ژرمن به مستطیل سبز واردشده، نمایش خیره کننده‌ای داشته است.

او در ۳۰ سالگی به اوج توانمندی‌هایش رسیده است. خود نیز به این باوررسیده که می‌تواند با برزیل قهرمان جام جهانی ۲۰۲۲ باشد. مسلما در پیکارهایی که در قطر انجام خواهد شد، توجه بسیاری را به خود معطوف خواهد کرد. بازیکنی که مرتب برای مسی، کری خوانی می‌کند، می‌تواند همانند هم تیمی‌اش در این جام بدرخشد آنقدر که دست تیم کشورش را تا فینال و قهرمانی بگیرد.

هری کین (انگلیس)

از مسی تا نیمار و امباپه؛ ۵ ستاره که می‌توانند عامل قهرمانی در جام جهانی شوند

تعداد تیم‌های که در پیکارهای جام جهانی با در اختیار داشتن یک مهاجم هدف واقعی حضوردارند، زیاد نیست.تیم ملی انگلیس از این بابت بسیار باید به خود ببالد که هری کین، گلزن درخشان جام جهانی قبلی را در اختیار دارد.

کاپیتان ۲۹ ساله تیم ملی انگلیس با تیم تاتنهام به اوج آمادگی دوران فوتبالش رسیده اما همچنان بدون مقام قهرمانی مانده است.

فشار روی او بسیار زیاد است. به خصوص که سه شیر با سبک بازی تقریبا محافظه کارانه خود، به یک مهاجم نوک دقیق و کارآمد مثل او وابسته است.

این جام می‌تواند در صورت درخشش او، ستاره با تجربه را به افتخار برساند.

جمال موسیالا (آلمان)

از مسی تا نیمار و امباپه؛ ۵ ستاره که می‌توانند عامل قهرمانی در جام جهانی شوند

ستاره ۱۹ ساله در هفته‌های اخیر مرتب با مسی (توسط لوتار ماتئوس) و کاکا (توسط اوون هارگریوز) مقایسه شده است.

این بازیکن کم سن و سال برخلاف ۴ بازیکن قبلی، تجربه حضور در جام جهانی را ندارد و شاید برایش در اوج قرارگرفتن در جام جهانی زود باشد. هر چند نباید از یاد برد که در ماه های اخیر آنقدر خوب و آماده نشان داده که با همین سن کم، تاثیر فوق العاده‌ای بر موفقیت‌های تیم بایرن مونیخ داشته است.

به همین دلیل است که حالا در آلمان، کارشناسان می‌گویند که اگر تیم ملی به ایستگاه پایانی برسد، در سایه درخشش و تاثیرگذاری بازیکن نابغه‌اش خواهد بود.

منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار