کد خبر: 1116451
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۹
در روزهایی که اتاق فکرآشوب، کسب و کارهای مجازی را با تهدید، مجبور به اعتصاب اجباری کرد، صدها و هزاران ایرانی با غیرت با قدرت این نقشه را نقش بر آب کردند و نشان دادند وارد این بازی دو سرباخت نمی‌شوند. می پرسید چطور؟ فضای مجازی را پر کردند از تبلیغ کالا و محصولاتشان آن هم با چاشنی تخفیف‌های نان و آب دار.در این میان برخی بی خیال سود و ضرر، خدمات رایگان هم ارائه دادند. برایشان مهم نبود که ممکن است ضرر کنند. فقط به عشق ایران یک بار دیگر آمده‌اند وسط میدان.
تا دیروز می‌گفتند به خیابان بیایید، شعار بدهی، شهر را بهم بریزید. اما چند روزیست که اتاق فکر آشوب یک پنل جدید به پنل های قبلی اضافه کرده  و این بار پروژه «اعتصاب اجباری» را کلید زده است؛ فراخوان پشت فراخوان که نخرید، نفروشید... البته کار فقط به فراخوان زدن ختم نشد. به زبان زور متوسل شدند و به کسبه گفتند باید اعتصاب اجباری کنید. مغازه دارها را با چاشنی تهدید مجبور کردند کرکره مغازه هایشان را پایین بکشند. بعد از همان مغازه های بسته فیلم گرفتند و منتشر کردند و گفتند همه مغازه‌ها بسته است و همه، از دم اعتصاب کردند!

اما  اتاق فکر اغتشاشات ،پای این اعتصاب اجباری را به کسب و کارهای فضای مجازی هم کشانده و مجریان طرح‌های دیکته شده، در صفحات شان خطاب به آنها که در فضای مجازی کسب و کار دارند اعلام کردند؛ در روزهای ۲۶، ۲۵، ۲۴ همه کسب و کارها را تعطیل کنید. هیچ کس حق ندارد تبلیغ محصولات و کالاهایش را کند، هیچ کس استوری فروش نگذارد.

 لیدرهای مجازی پیشنهاد ندادند. رسماً همه دارندگان کسب و کار مجازی را تهدید کردند و گفتند اگر تبلیغ کنید و خرید و فروش اینترنتی داشته باشید، ریپورتتان می‌کنیم و پیج تان را استوری می‌کنیم و می گوییم که دارندگان این پیج، مزدور حکومت هستند. آن وقت است که  با بلاک کردن دسته جمعی کاری می‌کنیم تا تعداد دنبال کنندگانتان ریزش کند و به خاک سیاه بنشینید. در یک کلام گفتند یا با مایی یا علیه مایی... یکی نیست بهشان بگوید کدام ما... کدام علیه ما...؟!

تفسیر این حرکت چیزی جز خودزنی نیست. هر چند که این خودزنی برای قریب به اتفاق آنها صوری بود. سوتی‌های زیادی داشت و دست بسیاری از مثلاً اعتصاب کنندگان رو شد که آشکارا دم از اعتصاب می‌زنند و در خفا اگر کسی بهشان دایرکت دهد حتماً استقبال می‌کنند و کالایشان را می‌فروشند.

 

*تخفیف‌های نان و آب دار /پرچم ما همیشه بالا

اما در  شرایطی که لیدرهای آشوب در اقدامی هماهنگ در چند روز گذشته دارندگان کسب و کارهای مجازی را با تهدید، مجبور به اعتصاب اجباری کردند، صدها و هزاران پیج، با قوت، مقابل این اعتصاب اجباری ایستادند و نشان دادند وارد این بازی دو سرباخت نمی‌شوند. اینطور شد که فضای مجازی پر شد از استوری های تبلیغ آن هم با چاشنی تخفیف‌های نان و آب دار برای افرادی که تا پایان روز ۲۶ آبان، سفارش‌های خودشان را ثبت کنند. از صفحات فروش لوازم آرایشی و خدمات پوست و مو و ناخن تا لباس بچه و بزرگ سال و صفحات پخت کیک وسایل تزیینی و دکوری. حتی برخی دندانپزشکان هم تخفیف گذاشته‌اند برای ارائه خدمات. یکی هم با پرچم سه رنگ ایران  استوری گذاشته و نوشته؛« در ۲۶، ۲۵، ۲۴ آبان به فعالیت خود ادامه خواهیم داد. حواسمان باشد که داریم در زمین کی بازی می‌کنیم... » همه و همه برای شکست این هجمه مجازی در تلاشند. برایشان مهم نیست که ممکن است ضرر کنند. یا سود خیلی کمی نصیبشان شود. فقط به عشق ایران یک بار دیگر آمده‌اند وسط میدان.

*از تخفیف رینگ و لاستیک تا تخفیف ویلای جنگلی/ همه با هم برای ایران قوی

چالش تخفیف مجازی به همه اصناف سرایت کرده و فکر نکنید فقط مزون داران و لباس فروش‌ها برای دنبال کنندشان تخفیف می‌گذارند. حالا پیج اسپرت ماشین هم با یک جمله زیبا دنبال کنندگان را دعوت کرده است؛ «به خاطر پرچم قشنگ کشورم در روز ۲۶، ۲۵، ۲۴ آبان تمام محصولات رینگ و لاستیک با قیمت خرید تقدیم می‌شود.»

خوب، این یکی را دیدید، حالتان جا آمد؟ حالا دعوتتان می‌کنیم به تماشای این استوری که تخفیف ویژه مسافران است برای اقامت در ویلاهای خوش آب و هوا.

*تخفیف دوبله برای خانواده طلاب، حافظان امنیت، نیروهای انتظامی و....

 حتماً اگر شما هم به چالش اعتصاب اجباری و ادبیات واژگان براندازها در توجیه این چالش دقت کنید خنده‌تان می‌گیرد. اینکه قرار است با این اعتصاب سه روزه کمر نظام را بشکنند! اما این طرف میدان، مردم با غیرت اجازه این شیرین کاری ها را نمی‌دهند و اتفاقاً تخفیف‌های قابل توجه هم می‌گذارند مثل این مزون که نوشته: «به کوری دشمنان تهی مغز وطنی و غیروطنی و به خاطر مردم فهیم و آگاه، این سه روز همه محصولات ما تخفیف و ارسال رایگان دارند و ضمناً به خانواده محترم حافظان امنیت، اعم از نیروی انتظامی، ارتش، سپاه، بسیج و طلاب تخفیف بیشتری تعلق می‌گیرد.»

*مشاوره رایگان هدیه به امام زمان (عج)

هر چقدر رهبران اغتشاشات عزمشان را جزم‌تر می‌کنند و هر روز با یک طرح و ایده جدید به میدان می‌آیند، مردم شریف و وطن دوست هم با روش‌های خلاقانه‌ای این نقشه‌های آبکی را نقش بر آب می‌کنند.

مثلاً بعضی از صاحبان کسب و کارهای مجازی در این سه روز سنگ تمام گذاشتند، فقط به تخفیف دادن بسنده نکردند و خدماتشان را رایگان ارائه دادند. ادمین یکی از پیج های پر دنبال کننده مشاوره با هدف شکستن این اعتصاب اجباری استوری گذاشته؛ «بارها گفتم که من هم انتقاد دارم به خیلی از مسائل اما با هوچی گری و عمله منافقین شدن و چشم و گوش بسته از یک عده شکست خوردن کاملاً مخالفم. برای همین در این سه روز تمام مشاوره‌ها را رایگان و هدیه به امام عصر (عج) انجام می دم.»

*اعتصاب یا مانور اعتصاب مسئله این است

بسیاری از جوانان با هیجان زدگی و دوری از عقلانیت و تفکر وارد بازی شدند که پازل‌هایش را کسان دیگری چیده‌اند. قرار دادن مردم روبه روی هم! نگاهی به فضای مجازی بیندازید دستتان می‌آید که چطور با یک جنگ روانی و رسانه‌ای کاری کردند تا عامه مردم مقابل همدیگر قرار گرفتند. ماجرای اعتصاب هم شبیه همین جنگ روانی است که حتی خود تبلیغ کنندگانش هم قبولش ندارند و فقط نمایش بازی می‌کنند و مانور می‌دهند. به این دو تصویر خوب نگاه کنید تا ماجرا دستتان بیاید.

خلاصه که هموطن! رفیق، دوست جوان و نوجوان! در زمین دشمن بازی نکنیم. آنطور چشم و گوش بسته جلو نرویم که نفهمیم داریم خودزنی می‌کنیم. فراتر از همه این دغل‌بازی‌ها و لفاظی آشوبگران در تکرار شعارهای تو خالی، حداقل با همین یک قلم باید دستتان آمده باشد که طراحان اعتصاب اجباری و طراحان همه آشوب های دو ماه اخیر دلسوز شما نبودند و نیستند.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار